Nepříznivé počasí se dotklo i rozsáhlého projektu renovace železniční trati Beroun – Zbiroh. „Zima se vrátila, museli jsme zahájení některých prací na stavbě koridoru posunout o šest dnů. Nemáme už žádnou rezervu, všechny termíny však musíme dodržet,“ uvedl za Správu železniční dopravní cesty tiskový mluvčí Pavel Halla.

Stavba podchodu skončí v listopadu

Zima ovlivňuje například zahájení stavebních prací na hořovickém vlakovém nádraží. „V Hořovicích odstartujeme stavbu ihned, jakmile to dovolí počasí, a to výstavbou podchodu. Vedle výpravní budovy ve směru na Plzeň začneme kopat hlubokou jámu,“ vysvětlili zástupci dodavatele stavby.

Cestující tak čekají na hořovickém vlakovém nádraží ztížené podmínky. „Odměnou za jejich trpělivost jim bude pohodlnější cestování a například bezbariérový přístup k vlakům,“ uvedl výhody optimalizace trati Pavel Halla.

Hořovické nádraží

Stavba hořovického podchodu bude trvat až do letošního listopadu. Souběžně však budou přibývat další úpravy, jako je například výměna kolejí, se kterou bude spojená výluka trati z Praskoles ve směru na Hořovice v délce čtyř kilometrů. Tato výluka bude zahájena 19. srpna. Další podrobnosti ohledně Optimalizace trati Beroun – Zdice, které se dotknou nejen cestujících, ale i obyvatel Hořovic a Stašova přineseme v příštích vydáních Berounského deníku.