„Z vlastní zkušenosti matky tří dětí a ředitelky mateřské školy vím, že tento den a i mnoho následujících jsou těžké nejen pro chlapce a děvčata, ale i pro rodiče,“ uvedla Marie Rumpíková z Mateřské školy Kublov.

Podle odborníků je velmi důležitá komunikace, a to jak mezi rodiči a učitelkou, tak i mezi rodiči a dětmi. „Maminky často uklidní, když zjistí, že dítě po jejich odchodu nepláče a zabaví se hrou. Dětem pak pomáhá sebedůvěra, kterou získávají tím, že je rodiče pochválí za to, že leccos zvládnou bez mámy a táty. Dětem také prospěje, když jim rodiče dají najevo, že jejich obavám rozumí,“ radí pedagog.

Odloučení je možné postupně naučit. „Při odchodu by měla matka nebo otec dítě ujistit, že se vrátí a potom i přes jeho možné protesty opravdu odejít. Rodiče by se však měli vracet tak, jak slíbili. Děti potřebují pocit, že se na jejich slova mohou spolehnout,“ dodává Marie Rumpíková.

Při loučení pomáhá rozhodnost. Rozloučení s dítětem ráno po příchodu do školky by se nemělo příliš protahovat. Nevhodný je však odchod rychlý, tajný a ve vzteku.

Rodiče by však neměli svým ratolestem slibovat odměny za pobyt ve školce předem. „Dítě by mohlo mít strach, že selže a odměnu pak nedostane. Samozřejmě, pokud den ve školce proběhne v pohodě, chvalte dítě a jděte to oslavit třeba do cukrárny,“ uzavřela ředitelka školky.