K dispozici by pak Beroun měl mít i modelový přehled průjezdnosti města. Na videu by měly být znázorněny jednotlivé situace. „Studie je ale zatím na samém začátku. Firma, která studii připravuje, má všechny potřebné informace, má i smyčky z jednotlivých semaforů. Sama si pak nyní v listopadu speciálním autem monitorovala během dne situaci ve městě," uvedl Michal Mišina.

Zda studie ukáže, že se vyplatí investovat do nového systému řízení semaforů, nebo zda některé přechody by měly být světelné, to je jeden z hlavních cílů celé akce. Doprava v Berouně se vyhrotila v létě, kdy kvůli opravám na dálnici řidiči využívali Beroun jako alternativní cestu, aby se vyhnuli kolonám.

Způsobovali tak každodenní kolaps ve městě. Vzhledem k tomu, že Berounu stále chybí tzv. jižní obchvat města, který by umožnil alternativní spojení mezi Berounem a Královým Dvorem, je každá nehoda 
na dálnici pro obě města a provoz v nich doslova pohromou pro dopravu.