Z tohoto důvodu bude muset na Sadové vzniknout dopravní omezení. To bude spočívat v uzavření této ulice, a to v dolním úseku u nově vzniklé signalizace. Tím by se mělo předejít ohrožování cyklistů a chodců. „Je nepředstavitelné, aby s chodcem na přechod vjíždělo i auto, což se v tomto místě bohužel občas stává,“ vysvětlil místostarosta Berouna Michal Mišina.

Další takovýto výjezd z vedlejší ulice na přechod přitom v Berouně ještě před časem byl. Situace navíc byla o to horší, že byl umístěn přímo u 1. Základní školy.

Instalace nového semaforu je krom zvýšení bezpečnosti důležitá pro synchronizaci celé semaforové soustavy. Ta je aktuálně nastavena od 1. ZŠ. Plánem ale je, aby se synchronizovala celá.

„Je důležité, aby všechny semafory byly synchronizovány. To znamená, že když jeden semafor pustí na zelenou, tak aby pustil i ten další. Když nám do této soustavy vpadne jeden přechod bez semaforu, na který začnou courat lidi, tak jakoukoliv synchronizaci rozbijí,“ vysvětlil Mišina.

Projektovou dokumentaci má již město zpracovanou. Už jen zbývá, najít v budoucnu dostatek finančních prostředků na realizaci tohoto projektu. K tomu by podle všeho mělo dojít v příštím roce.

Další změnou v oblasti dopravy bude výstavba kruhového objezdu. Ten by měl vzniknout v místě křížení Třídy Míru s Košťálkovou. Tento úsek je pro svou nepřehlednost a také proto, že Košťálkova ústí do křižovatky s příkrého kopce, poměrně problematický.

„Plánujeme zde menší kruhovou křižovatku, která by měla zpomalit dopravu v této lokalitě a hlavně by zlepšila výjezdy z této z křižovatky s ohledem na protažení Třídy Míru, které je v územním plánu plánováno. Developer, který staví Pod Máchovnou, má na to vydané územní rozhodnutí, takže jsme se dohodli na úpravě tohoto výjezdu a předělání křižovatky na kruhovou,“ uvedl místostarosta Michal Mišina.

Přestavbou běžných křižovatek na kruhové objezdy se bude město zabývat i v budoucnu. Cílem je zvýšení bezpečnosti a zlepšení plynulosti dopravy. Jestli tomu tak opravdu bude, poznají občané v následujících letech.