Čerstvě napadaný sníh byl na mnoha místech kluzký a silnice neposypané.

Problémy měli řidiči i na dálnici D5, kde během úterního dopoledne došlo k několika dopravním nehodám.

„Řidiči nám nahlásili tři dopravní nehody. Většinou to byly jen drobné kolize, bez zranění účastníků,“ informoval zástupce vedoucího dálničního oddělení v Rudné David Bukovský.

V ranních hodinách byla zasněžená dálnice D5 sice chemicky ošetřená, ale sůl působí, jak má, jen do mínus sedmi stupňů. Při tak vysokých mrazech, co panují v těchto dnech, je neúčinná. V některých zemích se při větších mrazech používá směs chloridu sodného s chloridem vápenatým. Chlorid vápenatý je velmi účinný až do −35 °C. U nás se ale nepoužívá.

Inertním takzvaným zdrsňujícím materiálem, jako je štěrk či písek, se dálnice neošetřují. Používá se na posyp silnic druhé a třetí třídy, chodníků a cest.
„Už jsem si pomalu zvykla, že letos nikdo silnice neošetřuje. Stejně tomu bylo i dnes. Ráno to všude klouzalo a posypové vozy nikde. Vážně obdivuji řidiče autobusů, po jakých silnicích musí jezdit a riskovat, že někde uvíznou i s cestujícími,“ okomentovala úterní sněhovou nadílku Veronika Lešková ze Tmaně.

Inertní materiál slouží ke zvýšení adheze mezi pneumatikou a vozovkou nebo mezi podrážkou boty chodce a povrchem cesty na uježděném sněhu, ledovce, náledí nebo námraze.

Uježděný a nesjízdný sníh byl v úterý na komunikaci ve směru na obec Koněprusy.

„Silnice byla v těchto místech pro autobus kluzká a neposypaná. Náš dispečer proto volal silničářům, aby tam poslali posypový vůz,“ informoval vedoucí přepravní firmy ProboBus Beroun Vladimír Káš.