VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidič vjel v Karlově Huti málem pod rozjetý vlak

Králův Dvůr -Zabezpečovací zařízení, které nefungovalo,je staré, výměna ho teprvečeká. Řidiči se na něj nemohou spoléhat.

29.9.2009
SDÍLEJ:

Trať u železničního přejezdu lemují betonové zdi 2,5 metru vysokéFoto: DENIK/Romana Šimková

Přestavba železničního přejezdu v Karlově Huti v Králově Dvoře, která se nedávno uskutečnila v rámci optimalizace železniční trati, měla motoristům zajistit jeho bezpečný přejezd. Moderní technika a betonová protihluková stěna zde ale podle všeho bezpečnost motoristům nezajistí. V sobotu odpoledne se mohlo na tomto přejezdu srazit s vlakem osobní vozidlo Milana Seilera z Berouna.

„Jeli jsme se známými ze Tmaně a v Králově Dvoře byly u železničního přejezdu v Karlově Huti šraňky nahoře a rychlík před námi. Zůstal jsem stát s autem těsně před ním. Protože nesvítilo ani červené světlo, okamžitě jsem to hlásil na 112. Tam mi řekli, že to budou řešit s Českými dráhami,“ popsal svůj otřesný zážitek Milan Seiler.

Betonové zdi brání výhledu na trať

Jak dále uvedl, před přestavbou železničního přejezdu bylo alespoň na trať vidět, teď je ale situace zcela jiná. „Na trať teď kvůli těm betonovým zdem kolem dokola není vůbec vidět. Takže ani nemůžete zjistit, že k přejezdu po trati přijíždí vlak. Předtím byla velmi dobře přehledná. Je to hrozné. Po dnešní zkušenosti zjišťuji, že není pravdou, co bylo dříve samozřejmostí. Prostě už nevěřím, že železniční přejezdy jsou bezpečné,“ okomentoval svou trpkou životní zkušenost Milan Seiler.

Zabezpečovací zařízení je staré

A co na to Správa železniční dopravní cesty, která má přejezdy na starost? „ V současné době je vyměněn povrch přejezdu, v žádném případě ale ještě ne přejezdové zabezpečovací zařízení (světla, závory). K výměně starého zabezpečovacího zařízení dojde až po kompletní kabelizaci. To je podle harmonogramu až na jaře příštího roku,“ uvedl k nefunkční technice, která má zajistit bezpečnost přejezdu mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Jak dále uvedl, v případě, že světelná signalizace nefunguje, má řidič vzít na vědomí, že je bezpečnostní zařízení v poruše. „Je-li přejezd v poruše, je vždy zavedeno standardní opatření. Vlak jede maximálně 10 km/h a dává opakované zvukové znamení účastníkům silničního provozu,“ zdůraznil Halla.

Milan Seiler ale tvrdí, že vlak začal houkat, až když stál s autem na přejezdu. Tedy až v době, kdy ho strojvedoucí uviděl. „Začal houkat, až když jsem byl na přejezdu. Každopádně nejel rychlostí 10 kilometrů v hodině ale tak třicet až čtyřicet,“ uvedl Seiler.

Vše mělo být v naprostém pořádku

Podle místostarosty Králova Dvora Petra Vychodila, si na nepřehlednost trati u železničního přejezdu v Karlově Huť stěžovali lidé už při jeho přestavbě. „Stěžovali si na betonovou protihlukovou stěnu u přejezdu. Tvrdili, že kvůli ní není na trať vidět. Řešil jsem to proto se stavební firmou na kontrolním dnu. Bylo mi ale řečeno, že je to tak v pořádku, a že na přejezdu zajistí bezpečnost motoristů a lidí technika,“ informoval místostarosta Králova Dvora Petr Vychodil. Ta ale podle Milana Seilera nyní selhala.

Pro případ poruchy zapezpečovacího zařízení se Správa železniční dopravní cesty nakonec rozhodla, že některé betonové panely nechá pro zlepšení rozhledových poměrů účastníků silničního provozu odstranit.

Autor: Romana Šimková

29.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Administrativa - Administrativa Úředník ve skladu 24 000 Kč Úředníci ve skladech SKLADNÍCI (ŘIDIČI - SERVIS DÁMSKÉ HYGIENY). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 24000 kč, mzda max. 28000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: SKLADNÍCI (ŘIDIČI - SERVIS DÁMSKÉ HYGIENY) - Místo výkonu práce: Hořovice. Náplň práce: zaměstnanec by měl na starosti servis dámské hygieny a chod skladu našeho zboží pro servisní techniky, péče o stávající zákazníky, zajištění kompletní služby a vykonání úkonů u zákazníků, naskladňování, vyskladňování, vedení skladu. Požadavky: zručnost, technické znalosti, příjemné vystupování, excelentní přístup k zákazníkům, odpovědnost za provedenou práci, vůle učit se novým věcem, ŘP sk. B, flexibilita, bezúhonnost, výpis z rejstříku trestů. Doplňující informace: finanční ohodnocení se odvíjí od kvalifikace a osobního ohodnocení. Zaměstnanecké výhody: možnost využívání firemního vozidla k soukromým účelům, atraktivní systém odměn. Kontakt: telefonicky, emailem.. Pracoviště: Services pcm, s.r.o. - hořovice, nábřeží Hynka Šlosara, č.p. 608, 268 01 Hořovice. Informace: Peter Wagner, . Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 15 000 Kč Prodavači smíšeného zboží PRODAVAČ/KA. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: PRODAVAČ/KA - Místo výkonu práce: Hudlice. Upřesňující informace: nástup možný ihned, pracovní poměr na dobu neurčitou. Požadavky: ideálně vyučen v oboru, praxe v obchodu výhodou. Náplň práce: manipulace a zakládání zboží, práce v obslužném úseku, práce na pokladně. Zaměstnanecké výhody: stravenky v hodnotě 100 kč, příspěvek na penzijní připojištění, půjčky pro zaměstnance, příspěvek na rekreaci a dětské tábory, příspěvek na masáže, odměny při životním a pracovním výročí, ročně kvalitativní prémie, poukázky na nákup zboží, pracovní volno 3 dny, možnost pronájmu bytu. Kontakt: telefonicky (Po-Pá 6:00-14:30hod.), e-mailem (zaslat životopis).. Pracoviště: Coop hořovice, družstvo - hudlice, Dolejší, č.p. 199, 267 03 Hudlice. Informace: Eva Červenková, +420 311 548 710. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 17 000 Kč Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel ŘIDIČI MEZINÁRODNÍ KAMIONOVÉ DOPRAVY. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč. Volných pracovních míst: 9. Poznámka: ŘIDIČI MEZINÁRODNÍ KAMIONOVÉ DOPRAVY - Místo výkonu práce: Zdice. Kontakt: telefonicky (Po-Pá, od 8:00-16:00 hod.).. Pracoviště: Kouba trans, s.r.o. - zdice, Čs. armády, č.p. 405, 267 51 Zdice. Informace: Josef Beránek, +420 731 615 081. Management - Management Vedoucí 45 000 Kč Řídící pracovníci v oblasti telekomunikačních činností TEAM LEADER. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 45000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: TEAM LEADER - Místo výkonu práce: Beroun. Doplňující informace: nástup dohodou, zaměstnání na dobu neurčitou, zaučení zajištěno, směnnost - 1 směna / pružná pracovní doba. Požadavky: zkušenost vedení týmu, schopnost motivovat vedený tým, praxe v oboru prodeje po telefonu, komunikativní schopnost v českém / slovenském jazyku, uživatelská znalost na PC. Kontakt: CV zasílejte na uvedený email.. Pracoviště: Adsl s.r.o., Plzeňská, č.p. 441, 266 01 Beroun 1. Informace: Jan Vokurka, .

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První republika na zámku. Bučovičtí uspořádali kloboukové odpoledne ve stylu dvacátých a třicátých let.

Jak jsme se změnili: Češi, Moravané a Slezané 1918-2018

Ilustrační foto

Králův Dvůr začne stavět obchvat města

Napadení záchranářů není vzácné. Útočníci je někdy i pokousají

Střední Čechy - Snaží se chránit lidské životy, ale nedá se říct, že by jim to někdy jejich okolí usnadňovalo. Napadení záchranářů není ničím výjimečným, vysvětluje jejich mluvčí Petra Effenbergerová. Hlášená napadení letos byla čtyři, s agresivitou pacientů se ale záchranáři setkávají prakticky denodenně.

Rvačka před bowlingem a velká oprava lipenského expresu: zhlédněte videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 22. října 2018.

ANKETA: Kteří hokejisté by teď hráli za Československo?

Zahrajte si na hokejového trenéra. Deník v souvislosti se stoletým výročím vzniku Československa připravil mimořádnou anketu. Jak by nyní vypadal společný tým, který by tvořili hráči obou zemí? 

ANKETA: Kteří fotbalisté by teď hráli za Československo?

Zahrajte si na fotbalového trenéra. Deník v souvislosti se stoletým výročím vzniku Československa připravil mimořádnou anketu. Jak by nyní vypadal společný tým, který by tvořili hráči obou zemí? 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT