Sdružení stavebních firem rekonstruuje železniční spodek i svršek, opraví přejezdy, mosty, podchody, propustky a nástupiště, která budou nově bezbariérová. Projekt zahrnuje i výstavbu sdělovacího a informačního zařízení, rekonstrukci trak-čního vedení, úpravy výpravní budovy v Berouně a výstavbu nového technologického objektu.

Rozsáhlá rekonstrukce, která začala před půl rokem, se týká úseku trati v délce 5,7 kilometru a vyžádá si celkové náklady, které dosáhnou částky vvšší než 2,2 miliardy korun, a to bez DPH. Stavba je spolufinancovaná Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy. Maximální výše dotace je necelých 54,952 milionů EUR. Celá stavba má být dokončena v říjnu roku 2019. Během stavebních prací je berounská železniční stanice v provozu, dochází jen k různým omezením, o kterých jsou cestující včas informování.

Koupaliště Beroun
Berounští rozhodnou o osudu koupaliště

„Vlakem jezdím několikrát týdně, takže o rekonstrukci trati vím. Už se mě některé výluky i dotkly. Ale nijak výrazně. Těším se, že až všechny ty práce skončí, prokoukne i to naše nádraží,“ poznamenala Jitka Studená z Berouna.

Stavební práce se odehrávají na osobním a seřaďovacím nádraží železniční stanice Beroun a v navazujícím traťovém úseku Beroun Králův Dvůr. Proměnou projde také nehezká zastávka v Králově Dvoře, která získá nový podchod. Nebude chybět ani kamerový systém pro zajištění bezpečnosti cestujících a protihluková opatření. Zcela novým prvkem je podpůrná trakční měnírna pro posílení zvyšujících se elektrických odběrů a zálohu pro dočasně odpojené elektrické zdroje.

„Díky stavbě zlepšíme parametry další části třetího koridoru z Prahy na západ Čech. Přestavbou tak projde nejen frekventovaná stanice Beroun, ale i navazující dosud nemodernizovaný traťový úsek,“ uvedl za investora náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb s tím, že SŽDC udělá vše proto, aby projekčně připravili i rekonstrukci celé budovy berounského nádraží.

„To je i naše velké přání. A pokud možno tak, aby-chom to časově skloubili ještě s touto stavbou. Věříme tomu, že by se nám mohlo podařit do konce roku 2019 zrekonstruovat celé berounské nádraží i s jeho budovou,“ poznamenal Mojmír Nejezchleba.

Hrnčířské trhy v Berouně.
Hrnčířské trhy v Berouně obsadili také mistři kovotepci a vinaři

V říjnu 2019 by tak měl být kompletně optimalizován úsek trati č. 170 z Berouna až do Plzně a dále do Chebu. Představitelé Berouna předpokládají, že optimalizace trati a rekonstrukce berounské stanice přijde vhod i občanům Berouna. U vlakového nádraží je autobusový terminál a lidé ze širokého okolí tak mohou pohodlně přestupovat na příměstské vlaky do Prahy. A protože obliba hromadné dopravy v regionu roste, chce radnice ve městě vybudovat další parkoviště P+R.

„V souvislosti s připravovanou integrací dopravy od ledna 2018 budou potřeba záchytná parkoviště typu P+R. Předpokládáme, že lidé budou více využívat veřejnou dopravu a přesunou se k vlakovému a autobusovému nádraží,“ poznamenal starosta Berouna Ivan Kůs.