Uzavření parkoviště, které se nachází v prostorách bývalého autoparku a kde velmi často odstavuje své vozidlo i přes 400 řidičů, avizoval soukromý majitel pozemku už od první poloviny letošního roku. „Vím, že tu dnes stojím naposledy. U vjezdu je už dlouho cedule. Chci si koupit kartu do parkovacího domu. Ale zatím vyčkávám, jak to bude v Berouně s parkováním vypadat. Pracují tady v restauraci a dělám na směny,“ poznamenala Iveta Spasilová.

Od 1. prosince mohou řidiči odstavit svá vozidla zdarma pouze v ulici U Archivu a nebo na bývalém autobusovém nádraží. Ti, co tam už místo nenajdou, musí své vozidlo odstavit na některém z mnoha placených parkovišť. V případě, že se jim nebude chtít za parkování platit a budou hledat způsob, jak se tomu vyhnout, riskují botičku a pokutu. „Lidé byli o uzavření parkoviště informováni půl roku dopředu. Měli tak dost dlouho dobu na to, aby si zajistili jinou variantu parkování. Od prosince mohou parkovat v parkovacím domě, kde je celoroční parkovací karta vyjde na devět tisíc korun.

Ilustrační foto.
Izraelská analýza elektronických dat má naznačit, jak zlepšit střední Čechy

To je kolem pětatřicet korun na den. V Berouně už parkování zdarma nebude. Město Beroun se už před lety rozhodlo, že v okolí centra Berouna bude placená zóna parkování a tohle parkoviště, celou tuto koncepci nabourávalo,“ uvedl k uzavření parkoviště u komunitního centra místostarosta Berouna Michal Mišina s tím, že parkovacích míst je v Berouně dostatek, ale lidé si za ně musí zaplatit. „Mají možnost parkovat i v bývalých kasárnách, kde jsme rozšířili parkování v celém areálu. Je sice placené, ale je relativně nejlevnější v celém okolí centra města,“ dodal místostarosta Berouna.

Lidé si tak budou muset na placená parkoviště v Berouně zvyknout, a nebo jezdit autobusem. „Budou si muset umět říci, ano, chci parkovat v centru města, a tak si to musím zaplatit. Jinak to nejde. Když nám budou parkovat v modrých zónách, tak riskují, že dostanou pokutu,“ upozornil Michal Mišina.

Městská policie má podle něho celou modrou zonu zkontrolovanou za hodinu a ví, kdo v ní má parkovat a kdo ne. „Mají na to mobilní aplikaci. A v případě, že budou řidiči parkovat dál od centra a zablokují celý Beroun. Tak dostanou také pokutu. To bude zase hlídat policie,“ dodal místostarosta Berouna.

Ilustrační foto.
Zběsilá honička začala v Německu, skončila až na berounské střeše

Jako nejpřijatelnější náhrada pro řidiče připadá v úvahu P+R parkoviště u vlakového a autobusového nádraží. Za celodenní stání zde řidiči zaplatí dvacet korun. To představuje pro člověka pracujícího v Berouně částku zhruba 400 korun za parkování měsíčně. Parkoviště má ale omezenou kapacitu, a to 185 míst.

Na ostatních parkovištích se tak řidičům vyplatí pořízení parkovacích karet. Za ty zaplatí kromě parkovacího domu deset tisíc korun ročně. „Netýká se to Husova náměstí, parkoviště Božkův statek a parkoviště u Medicentra. To vychází na čtyřicet korun denně. Myslím si, že to je přijatelná cena,“ poznamenal Michal Mišina.

Nejlevněji vychází parkoviště u policie, které je pro veřejnost k dispozici od 8 do 16 hodin za pět korun na hodinu. To je kolem 45 korun při osmihodinové pracovní směně. Za měsíc tato částka už naroste na 900 korun. Jeho kapacita je pouze 75 míst.

Další z nejlevnějších je městské parkoviště Boškův statek. To má kapacitu 155 míst. První hodina vyjde řidiče na 10 korun. Za každou další zaplatí 15 korun. Za osm hodin to je už 115 korun. „Od zítřka budu muset vstávat už ve čtyři hodiny. Dělám od šesti a než najdu místo na zaparkování a pak kus cesty pěšky, tak musím vyjet z domova dřív," poznamenala Magda Palkosková z Tmaně.

VÍTĚZ. Tomáš Ludvík (uprostřed) na stupních vítězů po závodě na 200 metrů znak.
Berounští plavci zazářili na zimním šampionátu