Původní dodavatel, společnost Walco CZ, od smlouvy odstoupil kvůli rostoucím cenám.
„Za původně stanovené peníze to firma nedokázala postavit, protože ceny materiálů šly skokově nahoru. Museli jsme tedy vyhlásit nové výběrové řízení,“ vysvětlil starosta Hořovic Jiří Peřina.
Do druhé soutěže už se vítěz prvního výběru nepřihlásil.
Předchozí cena měla být podle uzavřené smlouvy šest milionů korun. Nově vybraný dodavatel, firma Ekotech Hořovice, cyklostezku postaví za jedenáct milionů.
Vzhledem k tomu, že výše dotace od státního fondu dopravní infrastruktury zůstává stejná, nepokryje původně plánovaných 60 procent, ale pouze polovinu. Podle starosty je na vině silná inflace.
Město musí postavit také most
Cyklostezka naváže na část, kterou vybudovala obec Kotopeky už před dvěma lety, a skončí na silnici, vedoucí od vozovky spojující Kotopeky a Hořovice. „Trasa povede podél Červeného potoka. Půjde o cyklostezku stejného charakteru jako je část z Kotopek, na kterou naváže. Město navíc musí vybudovat most přes Červený potok u rybníka Valcverk,“ upřesnil starosta a doplnil, že stavební akce mají být hotové do konce letošního roku.
Záměr vybudovat cyklostezku podél Červeného potoka má ve městě poměrně dlouhou historii. Hořovice o ni totiž usilují už nejméně dekádu. Důvodem bylo komplikovanější získání pozemků od jednadvaceti soukromých majitelů.
Trasa nové části cyklostezky, propojující město s cyklostezkami vedoucími až do Prahy, je rozdělena na dva úseky, západní v délce zhruba 600 metrů a východní, který bude dlouhý kolem 250 metrů. Tyto dva úseky spojí nově navržená dřevěné lávka přes Červený potok. Zatímco západní větev, která povede podél Červeného potoka, je navržena s asfaltovým povrchem, východní část, jež bude vedena převážně po hrázi rybníka Valcverk, bude s ohledem na návaznost na lokální biokoridor s mlatovým povrchem.