Zpráva potěšila vedení obou sousedních měst, protože 
o tento krok se snažili už několik let.

„Tento úsek dálnice D5 už v minulosti byl od poplatků oproštěn, ale výjimku zrušil tehdejší ministr dopravy Bárta. Od té doby se město Beroun opětovně snažilo výjimku získat zpátky," uvedl starosta Berouna Ivan Kůs.

Poslední jednání na toto téma vedli představitelé Berouna a Králova Dvora 
s ministrem Danem Ťokem v srpnu, kdy přijel na návštěvu. „Ministr se seznámil s dopravní situací v Berouně a Králově Dvoře a jednali o výjimce v zájmu zklidnění dopravní situace v berounské kotlině, a to až do dokončení jižního obchvatu nebo jeho relevantní části," konstatoval Ivan Kůs.

„Každý krok, který vede k zlepšení dopravní situace ve městě, vítám. Jsem rád, že výjimka bude platit nejen pro osobní, ale i nákladní auta," konstatoval pro Berounský deník starosta Králova Dvora Petr Vychodil.

Lidé na celou situaci ale nemají jednotný názor. Například paní Simona P. 
z Králova Dvora výjimku vítá: „Máme dvě auta ale dálniční známku má jen manžel. Moje auto využíváme hlavně na nákupy a vozíme děti na kroužky. Proto se mi výjimka líbí. V případě nějaké nehody nebo zácpy v Berouně tak budu moct využít dálnici jako náhradní alternativu," libuje si mladá maminka.

Opačný názor ale sdílí například Michal Velebný. Podle jeho slov dnes má dálniční známku téměř každý. „Podle mě je to jen předvolební tah. V okolí neznám nikoho, kdo by dálniční známku neměl. Hlavní je udělat obchvat Berouna," míní Michal Velebný.