„Místo je rizikové hlavně kvůli tomu, že zde chybí chodník. Přitom Správa železniční dopravní cesty slíbila, že při rekonstrukci zajistí bezpečný průchod obyvatel. To se však nestalo,“ upozornil starosta Hořovic Ondřej Vaculík.

S problematickým viaduktem souvisí i skutečnost, že Správa železniční dopravní cesty v rámci renovace trati Beroun – Zbiroh postavila podchod ve stanici Hořovice pouze ke druhému nástupišti. Tím se počet chodců, kteří musí projít nepřehledným úsekem bez chodníku, zvýšil. Cesta ze Sklenářky na vlakové nádraží totiž jinudy než pod viaduktem nevede.

Zástupci Správy železniční dopravní cesty se brání. „Podchod v železniční stanici Hořovice je postaven podle schválené projektové dokumentace. Nemůžeme ze svých omezených investičních prostředků zlepšovat infrastrukturu v majetku měst a obcí. Proto bylo během výstavby městu Hořovice nabídnuto prodloužení podchodu za finanční spoluúčasti města. Tuto možnost město Hořovice odmítlo,“ sdělil tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Hořovičtí nemohli financovat prodloužení podchodu kvůli vysokým nákladům. Jednalo se o přibližně o šest milionů korun.
Nyní však nechtějí, aby byli chodci v jejich městě ohroženi. Podle posledních informací si po nesnadných jednáních chodník pod viaduktem přece jen prosadili. Jeho výstavba by se měla uskutečnit letos v říjnu a náklady zaplatí město Hořovice.