Vlakové nádraží v Hořovicích se do dvou let změní. Jeho úprava je totiž součástí rozsáhlého projektu Optimalizace trati Beroun – Zbiroh. Lidé očekávají, že cesta vlakem bude pohodlnější, a to i pro hendikepované spoluobčany. „Zatím vlakem nejezdím. I kdybych se dostal na peron, je tak nízký, že nastoupit do vlaku je obtížné i pro zdravé lidi,“ upozornil Miloš Franc, který je odkázán na chůzi s francouzskými holemi. Přípravám na úpravu stanice musely již nyní ustoupit veřejné záchodky. Cestující mají k dispozici mobilní toalety. Toto omezení, ale i mnoho dalších zásahů do pohodlí budou muset lidé snášet až do roku 2011, kdy má být optimalizace na Hořovicku dokončená.

Nad renovací hořovického nádraží však visí několik otazníků. Lidé se ptají, jestli zde bude dostatek parkovacích míst a zda se do vlaků dostanou i tělesně postižení. „Bezbariérový přístup k vlakům zajistí podchod. Na jeho začátku bude umístěná i pokladna. K vlakům se cestující dostanou buď po schodišti, nebo výtahem,“ vysvětlil za Správu železniční dopravní cesty tiskový mluvčí Pavel Halla. Jak dále uvedl, perony budou o několik desítek centimetrů vyšší, což zjednoduší nastupování do vlaku všem.

Oříškem však zůstává výstavba parkoviště u hořovického nádraží, které do projektu optimalizace trati nebylo zařazené. Zástupci správy železniční dopravní cesty tvrdí, že parkovací místa musí zajistit město, které se navíc k projektu mohlo včas vyjádřit, nebo na úpravy kolem nádražní budovy navázat.

Hořovická radnice se ale brání. „Nesouhlasíme s tím, že by se chyby dopustila minulá rada, která projekt posuzovala. Řešíme především malér projektantů. Rada města jistě posuzovala projekt v dobré víře, že projektant odvedl bezchybnou práci. Navíc pozemky kolem nádraží nejsou majetkem města,“ konstatoval starosta Hořovic Luboš Čížek s tím, že problém s chybějícím parkovištěm v současných dnech projednává se zástupci železnice a že město Hořovice je ochotno přistoupit i na společné řešení.