Objízdné trasy a hluk nákladních vozů, které zanechávají na silnicích nejen velké množství bahna, ale i výmolů. To vše nyní ztíží život nejen řidičům, kteří budou Hořovickem projíždět, ale hlavně jeho obyvatelům.

Důvodem je stavba železničního koridoru. To, že jsou největším předmětem sporů znečištěné a poničené komunikace, potvrdili i zástupci dodavatele stavby, kterým je společnost Skanska. A to na jednání, kterého se ve čtvrtek v hořovickém Klubu Labe mohli zúčastnit nejen starostové, ale i obyvatelé dotčených obcí a měst. „Používáme velké množství stavebních strojů. Při jejich přesunu se tak nevyhneme znečištění silnic. I když se budeme i nadále snažit ve spolupráci s městy a obcemi komunikace co nejdříve vyčistit, prosíme všechny řidiče o trpělivost,“ uvedl za společnost Skanska hlavní koordinátor stavby Jan Pirkl.

Nákladními vozy bude od příštího měsíce ve větší míře zatížená i silnice mezi Hořovicemi a Žebrákem. Po zimě zde vozovka připomínala tankodrom a správa a údržba silnic zajistila její provizorní opravu. Zástupci Skansky však předpokládají, že její stav se se zvýšeným provozem opět zhorší.

„Zemina z úseku mezi městem Zdice a Hořovicemi se odváží na skládku, která se nachází na okraji Žebráku. Od dubna, kdy se rozšíří stavební práce na hořovickém vlakovém nádraží, bude po silnici ve směru na Žebrák projíždět větší počet nákladních vozů,“ sdělil za společnost Skanska Pavel Mareš. „Musíme počítat s tím, že zátěž již poškozené vozovky se projeví daleko dříve,“ dodal Mareš.

Nákladní vozy odvážející zeminu ze stavby železničního koridoru budou řidiči letos potkávat i v dalších částech Hořovicka. Zástupci Skansky slibují, že po ukončení stavby poničené silnice uvedou přinejmenším do původního stavu. Počítají i s průběžnou údržbou. „Pravidla nyní projednáváme se správou a údržbou silnic,“ uzavřel za Skansku Pavel Mareš.