Sílící dopravě kapacita staré ulice, která dostala asfaltový povrch až s výstavbou golfového resortu, dlouhodobě nestačí. Je přitom pravděpodobné, že provoz bude ještě stoupat. V oblasti se totiž chystá další developerský projekt s názvem Jižní svahy, kde má vzniknout patnáct dvojdomů a čtrnáct řadových rodinných domů.

Neúnosná dopravní situace v úzké ulici je tak dlouhodobým problémem. Nyní tam vzniklo alespoň nové značení, které má provoz zklidnit a zároveň vyřešit problémy s parkováním. „To parkování bylo uděláno střídavě, aby vznikly výhybné úseky, které přinutí řidiče zpomalit,“ vysvětluje vedoucí odboru dopravy berounské radnice Albert Červenka.

Problémy s rychlostí se ale vracejí v době, kdy nejsou parkovací místa obsazená, a nic tak řidičům nebrání jet rychle. „Naším cílem je výrazné dopravní zklidnění ulice Na Veselou. Dosavadní opatření se po cca měsíci provozu prokázala jako nedostačující. Řadě řidičů stále umožňují projíždět ulicí dvojnásobkem povolené rychlosti. Řešení vidíme v zahuštění stávajících parkovacích ostrůvků a vybudování příčných prahů z asfaltu cca ve třech rovných úsecích,“ říká obyvatel ulice a předseda spolku Beroun srdcem Michal Kovářík.

Počet parkovacích míst je navíc nedostačující. Berounská starostka Soňa Chalupová (ODS), která v ulici rovněž bydlí, nevyloučila, že by další stání mohla přibýt.

Nové značení ale pomohlo alespoň v tom, že na řidiče, kteří svá auta odstavovali, jak jim situace dovolovala, už nebudou chodit anonymní udání za nelegální parkování.

Další obyvatelé ulice Na Veselou, Václav Kovář a Josef Drda, navrhují radikálnější řešení. „Udělat z ulice obytnou zónu, kam by se mohlo vjíždět maximální povolenou rychlostí dvacet kilometrů v hodině,“ shodují se.

Čekání na kruhový objezd

Problémy se táhnou už od doby, kdy s golfovým resortem nebyla dokončena plánovaná spojovací komunikace, jejíž dostavění bylo podmínkou stavby. Tehdejší radní prodloužili termín dokončení silnice a nevymáhali ani smluvní pokutu za nedodržení termínu.

Silnice byla nakonec městem pod novým vedením částečně zprovozněna až loni v létě. Podle zjištění Deníku je na přibližně sedmi stech metrech položen asfalt. Zbývá tak rozšířit a zpevnit asi tři sta metrů dlouhý úsek vedoucí přes železniční trať a pole. Aktuálně se tudy dá projet, na obou koncích cesty jsou ovšem cedule, že se cesta v zimě neudržuje. K tomu je na vjezdu z hlavní silnice číslo 118 (Pražská) další značení, které upozorňuje řidiče na průjezd na vlastní nebezpečí. Proto řidiči raději využívají ulici Na Veselou.

Úplnému dokončení spojovací komunikace brání řádné napojení na hlavní silnici v místech blízko čtrnáctého kilometru dálnice D5, známé jako U zabitého. Toto napojení lze udělat pouze prostřednictvím kruhového objezdu. Podle místostarosty Berouna Michala Mišiny (ANO 2011) radnice o stavbě kruhového objezdu jedná s krajským úřadem.

Ulice Na Veselou zatím zůstává hlavní silnicí do golfového resortu, kudy projedou desítky aut denně.