Kuchařku nazvanou Zdravé talíře najdete mimo jiné ve všech berounských knihkupectvích. Její autorku Jitku Soukupovou jsme požádali, aby nám svou knihu představila.

Je to vaše první kniha, kterou vydáváte. Jak jste na tento nápad vlastně přišla?
Tato kuchařka vychází
z mých zkušeností, které jsem za léta, kdy se zajímám o zdravé stravování, sesbírala. V minulosti jsem totiž začala podnikat v oblasti výživového poradenství, kdy jsme měli program na vyčištění organismu. Pro zájemce jsem připravovala 28denní kúru, kdy jsem jim chystala snídaně, obědy a večeře. Pro většinu klientů bylo prvním impulsem hubnutí, pro mě ale bylo zajímavější sledovat, jak se vyvíjeli zdravotně. A měli jsme dobré výsledky.

Této formě podnikání jste ale dala vale, ale 
u zdravého stravování jste zůstala, jak dokazuje i tato kuchařka. Mohla byste Zdravé talíře, jak se vaše kniha jmenuje, čtenářům představit?
V kuchařce je více než sto receptů. Kniha má 208 stránek, takže se tam nevešlo všechno, co jsem chtěla. Na některé stránce je i více receptů najedou a nechybí fotografie. Navíc zde čtenáři najdou tipy na vegetariánské verze a recepty jsou doplněné o poznámky, ve kterých se dozvědí zajímavosti o méně známých surovinách. Nechybí ani různé tipy, jak třeba vařit luštěniny, marinování tofu a další vychytávky.

Pro koho je vaše kuchařka určená?
Lidé zde najdou recepty pro vegetariány, vegany, pro bezlepkovou dietu a nechybí ani něco pro milovníky masa. Zkrátka kuchařka je určena pro všechny, kteří chtějí jíst zdravě.

Vaše recepty jsou postavené na tzv. systému dělené stravy. To je podle vás cesta ke zdravému stravování?
Už v minulosti se ověřila neslučitelnost stravování bílkovin a sacharidů. Na tomto principu proto stavím všechny své recepty, které 
v kuchařce najdete. Hlavní memento je, aby člověk přemýšlel, co jí.

Ženy nad vaší novou kuchařkou určitě zajásají. Někdy je ale problém zavést zdravé stravování 
u mužů. Máte nějaké fígle, jak uspět?
Tak například právě 
s ohledem na muže jsou 
v kuchařce recepty na přípravu masa, i když trochu jinak. Všechno je v hlavě. Spousta lidí začínala s přechodem na zdravé stravování postupně. Něco jim chutná, něco ne.

Další oříšek jsou děti. Jakým receptem jim představit zdravou stravu?
Pokud jde o děti, i je můžeme pozitivně motivovat. Udělejte jim třeba oblíbený perník a bílou mouku nahraďte celozrnnou. Protože je perník tmavý, nikdo nic nepozná. A určitě doporučuji vyzkoušet na dezerty šlehačku z kokosového mléka místo té tradiční. I tento recept spolu s přípravou nepečeného barevného dortu najdete v kuchařce.