Modernizace trati v hodnotě bezmála 2,3 miliardy korun bude mít podle Správy železnic menší vliv na dopravu, než se původně očekávalo.

Práce se obejdou bez úplného přerušení provozu. Kolem pracovních míst bude navíc možné jezdit rychleji než dosud; namísto běžně používaných 50 km/h se díky zavedeným opatřením bude projíždět osmdesátkou. Tím se sníží dopady stavby na pravidelnost vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Většina prací se bude odehrávat za jednokolejného provozu vlaků. Ten bude probíhat letos do 9. prosince a prakticky po celý příští rok.

Podle ministra dopravy Martina Kupky optimalizace úseku Karlštejn – Beroun přinese nejen pohodlnější, ale také kratší cestování do řady míst v západních Čechách.

| Video: Youtube

Trať se nachází v úzkém údolí řeky Berounky, navíc na území CHKO Český kras. Pro zvýšení bezpečnosti provozu proto dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí, zejména v okolí obce Tetín.

Změny čekají i zastávku Srbsko. Ta získá bezbariérová nástupiště, celkovou rekonstrukcí projde tamní podchod.

Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 kilometrů v hodině. Vložení výhybek přibližně v polovině traťového úseku pak zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz.

Zhotoviteli stavby jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a SWIETELSKY Rail CZ.