Berounský supermarket Kaufland nabízí zákazníkům kromě kvalitního ovoce a zeleniny i plesnivé zboží. To tvrdí zákazníci, kteří v něm nakupovali v posledních dnech. „V neděli kolem šesté večer jsem si chtěl koupit nektarinky. Nemohl jsem si ale vybrat, protože byly nahnilé. Plesnivé byly i v košíčku. Ředkvičky zde sice nabízeli se slevou, ale ty doslova tekly,“ postěžoval si nejmenovaný zákazník berounského supermarketu Kaufland. Jiný návštěvník obchodu nelenil a zkažené ovoce i zeleninu si vyfotografoval.

V úterý v tomto supermarketu zase nabízeli za 49 korun kilogram nevábně vypadajících a místy plesnivých třešní. A co na to vedoucí berounského Kauflandu? „Broskve a nektarinky patří mezi ovoce, které velmi rychle podléhá zkáze. Protože nahnilé ovoce či zeleninu nemůžeme prodávat ani se slevou, musejí naši pracovníci z oddělení zeleniny a ovoce toto zboží pravidelně kontrolovat a přebírat. Jejich povinností je nekvalitní kusy okamžitě odstranit. Na kvalitu ovoce a zeleniny moc stížností nemáme. Bylo jich jen pár. Paní si například stěžovala na kvalitu zeleniny. Problém jsme vyřešili hned na místě,“ vysvětlil Radko Svoboda. Jeho slova potvrdili i pracovníci Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Podle nich je přítomnost zkaženého ovoce či zeleniny selháním pracovníků supermarketu, protože do centrálních skladů by něco takového nepřijali. „Za takové selhání si zveme odpovědného pracovníka na pohovor. V případě, že k něčemu podobnému dojde opětovně, rozvážeme s ním pracovní poměr,“ upozornil Radko Svoboda.

V Berouně a jeho okolí je přitom několik supermarketů. Všechny bojují o zákazníky různými akčními nabídkami. Stačilo by, kdyby svým zákazníkům nabízely čerstvé zboží. Jeho kvalita totiž mnohdy neodpovídá ceně.

A jaký je váš názor na kvalitu ovoce, zeleniny i dalšího zboží, které berounské supermarkety nabízejí?
Pište nám na reporter.berounsky@denik.cz.