„Je to fakt k uzoufání. Každé odpoledne čekám pomalu půl hodiny, než se dostanu z Bratří Nejedlých na Třídu Míru. Do rekonstrukce je zapojeno podle mne dost lidí, ale vždy, když jedu kolem, tak vidím dva dělat a tři jak stojí a koukají na ně. Nedivím se, že se oprava silnice takhle vleče,“ konstatoval Ivan Sýkora.

A jak dlouho budou muset řidiči ještě využívat objízdnou trasu po Třídě Míru? Podle zjištěných informací to vypadá na pokračující uzavírku v délce dalších tří týdnů. Při posledním kontrolním dni bylo totiž zjištěno, že stavba není ve stavu, aby byl umožněn provoz alespoň formou předčasného užívání.

Dodavatelská firma musí mimo jiné vyřešit bezpečný přístup k autobusovým zastávkám a přechod pro chodce. Je nutné také dokončit svislé a vodorovné značení a instalovat zábradlí. „Ač to na první pohled vypadá, že je rekonstrukce silnice už hotová, tak to tak není. Auta by po plzeňské sice jezdit mohla, ale aby ji mohli užívat i chodci, musí se tam dodělat některé věci. Není možné, aby byla silnice zprovozněna pro dopravu a chodci tam nesměli,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Městského úřadu Beroun Miroslav Jerling. Plzeňská tak nemoha býti zkolaudovaná.

Firma sice žádá, aby byla silnice předána do předčasného užívání, ale to podle Miroslava Jerlinga není za současného stavu možné. Firma nedodržela smlouvu. Na konci října měla hotovou stavbu předat Krajské správě a údržbě silnic, ale nepředala ji.

„Na napojení křižovatky silnic v Plzeňské a Kollárovy ulice zůstává voda, takže tam budou muset povrch rozbít a udělat nějak odtokový žlab. Dále nejsou dořešeny autobusové zastávky na sídlišti a zastávka u Delvity. U některých autobusových zastávek chybí rampy pro vozíčkáře, u kterých má být zábradlí. Podle toho, co řekli na kontrolním dnu, budou teprve hledat někoho, kdo jim ta zábradlí vyrobí,“ vysvětlil Miroslav Jerling s tím, že se musí ještě vyřešit velké množství různých chyb. Na dvou místech silnice jsou propadlé kanály a bylo špatně udělané i dopravní značení.

Podle vyjádření ředitele dodavatelské firmy Silnice Topolčany Tomáše Hořejšího odmítl odbor dopravy Městského úřadu Beroun pustit stavbu do provozu.

„Požaduje upravit některé věci, které jsou zahrnuty v projektu na opravu chodníků a nebyly realizovány. Pro nás jsou to takzvaně vícepráce, protože projekt, který jsme měli zajistit, je hotový. V rámci projektu na chodníky měl být zhotoven nasvětlený přístup z chodníků k přechodům na silnici. Protože nás město z projektu na chodníky vyloučilo, tak jsme chodníky nedělali a proto přístup k přechodům není. No a dopravní odbor po nás nyní požaduje, abychom na určitých místech dodělali aspoň nějaké provizorní přístupy. Všechny ty práce odhaduji zhruba na tři týdny,“ vysvětlil za dodavatele stavebních prací ředitel firmy Silnice Topolčany Tomáš Hořejší.

Rekonstrukci berounského úseku silnice v Plzeňské ulici provázela doprava zdarma v městské hromadné dopravě. Za cestující ji hradilo město Beroun a Králův Dvůr. Bylo na ni uvolněno kolem zhruba 1,3 milionu korun. K použití zůstalo kolem třiceti tisíc korun, což by pokrylo podle odhadu jízdné jen na další dva dny. Od listopadu už musí cestující v městské hromadné dopravě platit.