„Značka tam je relativně nově a cílem je samozřejmě ta auta odtud dostat, protože často bránily plynulému průjezdu. O vyřešení situace požádala i firma SMP CZ, která v ulici sídlí, protože jejich auta těžko dokázala projet podél té řady zaparkovaných aut,“ vysvětlil místostarosta Berouna Michal Mišina (ANO) a dodal, že úsek býval dost nebezpečný hlavně v létě, kdy tam kvůli nedostatku místa často docházelo ke kontaktům mezi chodci a cyklisty. Z tohoto důvodu pracovníkci AVE také revitalizují vyvýšený chodník, který vede podél silnice.

Vedle je přitom v provozu parkoviště P+R, které je navíc v současnosti poloprázdné kvůli snížené mobilitě lidí z důvodu infekce koronaviru, a motoristé si tu mohou „uschovat“ své auto na celý den za pouhých 20 korun. Přesto i v pátek v ulici Na Podole stála tři auta.

Požár přístřešku a střechy rodinného domu v Kleštěnicích.
KRIMI MIX: Požár přístřešku má na svědomí žhář

Na takové parkování nechápavě reagují i lidé na sociálních sítích. „Tu značku si vykoledovali lidé, kterým přijde 20 korun za den parkování hodně. Fascinovalo mě, kde až parkovali. Měli to od auta na nádraží ve finále dál než z toho parkoviště, ale hlavně, že ušetřili,“ napsal na Facebooku například Roman Wagner.

„S covidovou imobilitou to nemá momentálně nic společného,“ upřesnil Mišina. „I v době, kdy bylo to P+R parkoviště hodně plné, tak se tam minimálně deset až patnáct míst stále dalo najít. Což je zhruba stejný počet aut, které v této ulici neustále parkovaly,“ dodal místostarosta.

Jde tak o lidi, kteří šetří každou korunu a parkují tam, kde nemají. Od té doby, kdy je na začátku ulice Na Podole značka zákaz stání, čelí navíc pokutě v řádu stovek až tisíců korun. Pokuty mají být ze začátku ale pouze varovné. „Městská policie ví, že má dávat takové pokuty, aby byly víceméně výchovné. Až při opakovaném porušení by mohly padnout vyšší částky,“ uzavřel Michal Mišina.

Proslulá pěší zóna v Karlštejně je bez turistů.
OBRAZEM: Prázdná proslulá pěší zóna v Karlštejně působí až pochmurně

České dráhy měly podobný problém, kdy motoristi vjížděli i do vedlejšího areálu za hlavní nádražní budovou. To ale po dokončení rekonstrukce nádraží již nebude možné, protože bude ve vjezdu umístěna závora.

V současnosti je vedle stávajícího P+R parkoviště ve výstavbě ještě jedno. To nabídne další parkovací kapacitu a má být hotové tento rok v srpnu. Dodavatelem je firma Strabag a stavba vyjde na 24 milionů korun, z čehož je 90 procent uhrazeno z dotačního programu Integrovaného regionálního operačního programu.