Hlavním cílem náročného projektu je vytlačit nákladní dopravu přímo z Králova Dvora. Konkrétně jde o nákladní vozidla, která jezdí po komunikaci v Plzeňské ulici – a to jak v Králově Dvoře, tak v Berouně. „Vozy nyní budou moci sjet z dálnice na tento obchvat a pokračovat do průmyslových zón v Králově Dvoře a v Berouně. Do budoucna počítáme s napojením našich etap obchvatu na Beroun, a tím vznikne obchvat dvou měst. Králova Dvora a Berouna,“ vysvětlil starosta Králova Dvora Petr Vychodil.
O náklady na výstavbu se Králův Dvůr podělí se Středočeským krajem. Celá investiční akce vyjde na necelých 50 milionů korun. Středočeský kraj poskytl dotaci, město se pak podílí částkou ve výši necelých 10 milionů. „Kraj – obdobně jako v rámci první etapy – zajistí výběrové řízení na realizační firmu a společně s městem Králův Dvůr se bude na této investiční akci finančně podílet. Naše město zaplatí výstavbu chodníků a část nákladů na dešťovou kanalizaci. Ostatní náklady bude financovat Středočeský kraj,“ přiblížil Petr Vychodil.
Druhá etapa plynule naváže na první etapu obchvatu, která má být dokončena v roce 2020. „Patříme k těm šťastnějším, protože příprava těchto staveb je v současném legislativním prostředí složitý proces, který nezřídka trvá i desetiletí. Často je provází problémy s výkupy pozemků, které jsme museli řešit i my,“ poznamenal starosta a doplnil, že v současné době legislativa umožňuje při realizaci veřejně prospěšných staveb, ke kterým obchvat města patří, využít takzvané vyvlastnění. Město se ale přiklání k dohodě s vlastníky potřebných pozemků. „Chci věřit, že se po vydání stavebního povolení podaří s vlastníky pozemků najít společnou cestu,“ zdůraznil starosta.
Silnice první etapy obchvatu začíná u sjezdu z dálnice D5 směrem na Prahu a dále pokračuje kolem Litavky k mostu Alexandra Hesse.