Lávka u železničního mostu, která spojuje Beroun a vlakové nádraží se Závodím a nemocnicí byla v pátek27. listopaduslavnostně otevřena. Po dvou měsících stavebních prací se však změnila k nepoznání. Popraskaný beton, díry, ve kterých by člověku mohla lehce uvíznout noha. Takový byl ještě v létě stav zmíněné lávky.

„Babička s mým malým synem mi přes lávku chodili naproti na vlakové nádraží. Bydlíme totiž na Závodí. Ale v posledních měsících jsem jim to zakazovala, protože cesta přes železniční lávku byla opravdu nebezpečná,“ hodnotila situaci před rekonstrukcí paní Alena.

Tristní stav lávky začalo řešit berounské zastupitelstvo již v loňském roce. „Původně se plánovala jen nutná oprava,“ uvedl starosta Berouna Jiří Besser. Berounu se ale podařilo získat finanční prostředky z Regionálního operačního programu, a tak město mohlo přikročit k nákladnější rekonstrukci, která zohlednila i zařazení lávky do cyklostezky. Celý projekt, který byl pojmenován Do práce na kole, nakonec stál zhruba 11,5 milionu korun.

Opravu prováděla firma Stavby mostů, která rekonstrukci zvládla dokončit ještě před dohodnutým termínem. Lávka proto mohla být otevřena o několik dní dříve, než se plánovalo.

„To je dobře i pro bezpečnost lidí. Když byla lávka v rekonstrukci, lidé si cestu na druhou stranu zkracovali přímo po kolejích,“ poznamenal Petr Zíka z Berouna, který po lávce jezdí na druhý břeh řeky na ryby.

Novotou nezáří jen lávka, ale upraveny jsou nyní i přístupové cesty. Kontrastně tak působí zrezlý železniční most, ke kterému je lávka připevněna. Tato oprava už ale nespadá do režie města, ale Správy železniční a dopravní cesty.