Obec nesouhlasila s tím, že by se na opravě hráze měla podílet, a to nejen z finančních důvodů. Podle Lážovických se silnice bortí kvůli nadměrnému provozu nákladních vozidel. Středočeský kraj toto ale rozporuje na základě odborné výsledků studie současného stavu komunikace. „Analýza označuje dopad dopravy na stav vozovky jako druhotný,“ upozornil tiskový mluvčí Středočeského kraje Martin Kupka.


Starosta Lážovic nakonec navrhuje alespoň řešení, které bude mnohem levnější než oprava hráze. „Na jedné straně vozovky bychom zatrubnili rybník, na druhé potok. K zásypu bychom použili pevnostní materiál. Místo rybníka bude park,“ vysvětlil starosta Lážovic Jiří Budil. „Do budoucna počítáme i s tím, že nad zatrubněný potok umístíme chodník. To už by se jednalo o další projekt obce,“ vysvětlil Jiří Budil.
Projektanti vodních staveb jsou vytíženi


Starosta Lážovic naráží na další překážky. „Projekt nám musí povolit odbor životního prostředí.. Je to složitější, než jsem čekal,“ konstatuje Budil. „Oslovil jsem několik odborníků, nikdo nemá čas. Všichni jsou vytíženi projekty na kanalizace v obcích. Doufám, že příští týden již budu vědět více,“ uzavřel starosta.