Tahle služba zde na 1. svátek vánoční byla zajištěna jen na papíře. Ve skutečnosti by ji ani nebylo kde poskytovat. Občané mající zájem stát se pacienty, pokud se nezamčenými dveřmi dostali až na stomatologii, totiž pochopili, že tady se vrtat do zubů rozhodně nebude. Pětadvacátého prosince se tam totiž „vrtalo“ do stěn: příchozí se ocitli na staveništi. Byť obvyklým způsobem zveřejněný rozpis pohotovostních služeb nepřipouštěl pochybnosti: právě zde, na tomto místě, bude zajištěna pohotovostní služba. Dne 25. 12. od 8.00 do 11.00; s lékařem Zdeňkem Kaiserem.
Berounsko patří ke středočeským regionům, kde zubařská pohotovost není poskytována na jednom konkrétním místě. V pohotovostních službách se střídají zubní lékaři z regionu ve vlastních ordinacích. Na Štědrý den byl na rozpisu stomatolog působící v berounském Medicentru, následující den měli pacienti nalézt úlevu od bolesti v hořovické nemocnici, avšak nenalezli, na Štěpána jsou lidé s nesnázemi v ústech směrováni do ordinace v berounské Havlíčkově ulici. Po dva následující dny má sloužit pohotovost zubař z Králova Dvora, další dva dny patří lékařce působící v Komenského ulici v Hořovicích – a silvestrovská služba se vrací do Berouna díky lékařce ordinující v ulici Pod Haldou.
Pětadvacátého prosince to ale neklaplo. Lidi hledající ve sváteční den pomoc, kteří dorazili až k příslušným dveřím v hořovické nemocnici, přivítala vývěska říkající vše ve třech slovech: „Pohotovostní služba nebude“. Deník na místě zaznamenal dva lidi, jež tento stav věcí mimořádně rozladil. Slušnými slovy se vyjadřoval 84letý senior František z Berouna, jehož problém se zuby nečekaně přepadl na Štědrý den před polednem.
„V Radničním listu jsem si našel, že zubní pohotovost funguje jen dopoledne – a další den mám jet to Hořovic,“ konstatoval. Než si domluvil odvoz, ještě požádal o pomoc členy rodiny, kteří si líp rozumějí s internetem. Ti podle webových prezentací města Berouna i hořovické nemocnice potvrdili, že je třeba zajet právě do Hořovic; dokonce přidali upřesnění: do hlavního pavilonu nemocnice; hned za vstupem doprava… Pan František se svěřil, že netuší, co víc měl udělat, aby si ověřil, kde hledat pomoc. „Opravdu by mě zajímalo, kde jsem udělal chybu,“ krčí rameny. Prý snad ještě mohl zavolat – avšak z někdejší návštěvy zubařské ordinace má zkušenost, že s braním telefonů to může být všelijaké. Prý totiž stejně většinou volají lidé, které nelze uspokojit, protože hledají zubaře přijímajícího nové pacienty.
Podle slov nemocniční vrátné se v podobně prekérní situaci ocitla celá řada lidí. Otázku, kde „udělali chybu“, tedy Deník položil zástupcům nemocnice, berounské radnice i krajského úřadu, který na financování činnosti pohotovostí přispívá.