Staré budovy s oprýskanou fasádou a nevyhovující sociální zařízení. S takovým prostředím železničních stanic se denně setkává velký počet cestujících
v berounském a hořovickém regionu. „Ještě nedávno nebyla naše železniční zastávka nic moc. Před patnáci lety v ní hořel vlak a oheň poničil i zastávku. Až do loňského roku s ní dráhy vůbec nic nedělaly. Teď je sice opravená, ale sociální zařízení má stále původní. Jsou na ní suché záchody. Naše obec proto nabídla Českým drahám, aby se připojily na naší kanalizaci, ale ty to odmítly,“ informoval starosta Srbska Jaroslav Bastl.

Lidé raději záchody nepoužívají

S nekvalitním sociálním zařízením se musejí smířit i cestující na Železniční stanici Lochovice. „Vlakem jezdím dost často. Budova nádraží ujde, ale sociální zařízení není nic moc. Já bych ho nepoužila. Záchody jsou dost ošklivé. Klíč od nich má žena, která prodává lístky,“ postěžovala si Jana Hrubá z Lochovic.

Prostranství nakonec opravilo město

Na velkou zimu si zase stěžují cestující, kteří nastupují do vlaku na zastávce v Králově Dvoře u objektu bývalých železáren. „Zastávka i sociální zařízení už hodně pamatují a jsou zastaralé. V zimních měsících, když mají vlaky velké zpoždění, tam vždy pořádně promrznu,“ poznamenal Pavel Kosina z Králova Dvora.

Ve Zdicích zase několik let muselo vedení města s Českými drahami bojovat kvůli úpravě prostranství před místní železniční stanicí. Nakonec mezi nimi došlo k vzájemné dohodě. „My jsme opravili prostranství před nádražím a dráhy nechaly uvnitř budovy zmodernizovat sociální zařízení. To je nyní na odpovídající úrovni. Vzhled budovy ale nepatří k těm nejlepším,“ řekl starosta Zdic Miroslav Holotina. Podle něho je naděje, že se vzhled zdického nádraží změní k lepšímu v rámci optimalizace trati.

S Českými drahami si museli dopisovat i představitelé Karlštejna. „Naše nádraží bylo zchátralé a sociální zařízení nevábné. Proto jsme na dráhy tlačili, aby to změnily. Nyní vypadá nádraží už obstojně,“ uvedl starosta Karlštejna Miroslav Ureš.

Velké změny čekají berounské nádraží

A co na to vše říkají České dráhy? „Mezi nádraží, která se v dohledné době dočkají rozsáhlejší opravy, patří i Železniční stanice Beroun. Nádraží bylo zahrnuto do projektu Živá nádraží. Nejprve se ale musí vybrat strategický partner, udělat územní plány a připravit projektová dokumentace. Nádraží by mohlo být opraveno tak v horizontu pěti let,“ informoval pracovník Českých drah Karel Tabery.

Budova hořovického nádraží vypadá nevábně.

Prostory před zdickým nádražím opravilo město.