Projekt Živá nádraží se týká zhruba 120 regionálních železničních stanic po celé republice, u kterých by mělo dojít k celkové revitalizaci s využitím soukromých investorů. Berounské vlakové nádraží naštěstí nebude výjimkou, a tak se cestující mohou těšit nejen na hezčí prostředí, ale také na kvalitnější služby.

„Tento projekt by měl posílit image českých drah, protože je pravda, že například hlavní nádraží v Praze nevypadá moc dobře. Právě proto teď prochází rekonstrukcí, která čeká i berounské vlakové nádraží,“ sdělil místostarosta Berouna Tomáš Havel.

Revitalizace se nebude týkat pouze budovy berounské železniční stanice, ale také přilehlých pozemků, které patří Českým drahám. „Hlavní požadavek města se týkal realizace dopravního terminálu s přesunutím autobusového nádraží a zřízení většího množství parkovacích stání. Zatím máme za sebou první jednání, takže uvidíme, jak se celá věc bude vyvíjet. Berounské nádraží by ale mělo být příjemnějším místem pro pasažéry, kteří zde najdou i obchodní centrum,“ prozradil Tomáš Havel.

Kromě revitalizace železniční stanice čeká Beroun také výstavba tunelu, který by měl vést ze Smíchovského nádraží. „Díky tomu vzniknou nové koleje, přičemž stávající dráha, která vede podél řeky Berounky, se bude moci opravit,“ dodal místostarosta Berouna. I když termín revitalizace ani výstavby tunelu zatím není jistý, obyvatelé tyto plány rozhodně vítají. „Myslím si, že v případě berounského vlakového nádraží je rekonstrukce potřeba, a dá se říct, že je nejvyšší čas. Nejvíce se těším na opravu haly,“ řekla cestující Marie Uhrová ze Srbska.