„V rámci rekonstrukce silnice v Plzeňské ulici počítáme s výstavbou kruhového objezdu u čerpací stanice na sídlišti. Investiční akci sice financuje Středočeský kraj, ale město Beroun zaplatilo projektovou dokumentaci,“ upozornil starosta Ivan Kůs.

Kruhový objezd vznikne u čerpací stanice Benzina, a to na křižovatce ulic Plzeňská a Košťálkova.

Další kruhový objezd, který by měl ulehčit dopravní situaci, chtějí představitelé města vybudovat na Wágnerově náměstí. „Kruhový objezd je jednou z variant, o níž v této lokalitě uvažujeme,“ poznamenal starosta.

V současné době jsou v okrese čtyři kruhové objezdy. V Berouně u přivaděče na dálnici D5, autobusového nádraží, v Králově Dvoře u supermarketu Albert a v Hořovicích u obchodní zóny Na Valdeku.

„Kruhové objezdy jsou lepší než světelné křižovatky. Myslím si, že by se hodil i na křižovatku ulic Pražská a Lidická, ve směru na Nižbor. A také na křižovatce ulic Pod Homolkou a Míru. Tam se v dopravních špičkách tvoří dlouhé kolony vozidel,“ poznamenal k dopravní situaci a kruhovým objezdům Ivan Skuhravý.

V Králově Dvoře by měly vzniknout v dohledné době také dva nové kruhové objezdy. A to v rámci rekonstrukce Plzeňské a Jungmannovy ulice. Nový kruhový objezd vznikne v Zahořanech a na křižovatce Na Knížecí.

Zde propojí ulice Plzeňská a Jungmannova.

„Výstavba kruhového objezdu na křižovatce Na Knížecí je také důvodem, proč celý tento projekt od začátku tlačíme tolik kupředu. Tato křižovatka je nejnebezpečnější v celém berounském regionu,“ vysvětlil starosta Králova Dvora Petr Vychodil.

Kruhový objezd na křižovatce Na Knížecí byl podle starosty Vychodila i důvodem, proč se kraj rozhodl k rozsáhlým stavebním úpravám silnice druhé třídy v Plzeňské a třetí třídy v Jungmannově ulici.

Kruhový objezd na křižovatce Na Valdeku v Hořovicích vznikl v roce 2007 a byl součástí výstavby obchodního domu Lidl. Jeho zkušební provoz byl spuštěn přesně před deseti lety, a to v srpnu roku 2007.

„Myslím si, že v této lokalitě kruhový objezd vyřešil problémy v dopravě. Křižovatka byla hodně nepřehledná a řidiči zde často bourali. Dopravních nehod díky němu podle mne ubylo,“ myslí si Jana Pospíšilová z Hořovic.

Kruhový objezd, rondel nebo okružní křižovatka je typ křižovatky kruhového tvaru, který obvykle zvyšuje bezpečnost silničního provozu. Rozděluje celou křižovatku do několika jednoduchých křižovatek okolo kruhu uprostřed, čímž se pravidla týkající se průjezdu křižovatkou značně zjednoduší. Středový kruh tvoří přirozenou překážku, kolem které jezdí řidiči pomaleji, a proto i případné nehody mívají jen lehké následky.