Jde o monstrózní pracovní stroj, který dokáže vyměnit kolejnice a pražce během rekordně krátké doby. „Díky němu je možné zkrátit dobu potřebnou pro obnovu železničního svršku na úseku o délce 4,75 kilometrů na úplné minimum. Jedná se o stroj, který v jednom pracovním cyklu dokáže vyměnit staré pražce za nové a také nahradí staré kolejnice novými. To vše pracovní rychlostí až 400 metrů koleje za hodinu,“ informovala firma.

Důvodem rekonstrukce je především nevyhovující stav železničního svršku a spodku. Práce v uvedeném traťovém úseku zahrnují také strojní pročištění kolejového lože, rozšíření náspů pro vytvoření drážních stezek pomocí gabionů či kácení náletové zeleně.

Na parkovišti mezi panelovými domy na sídlišti V Zátiší v Kralupech nad Vltavou skácel ve čtvrtek 21. října vichr strom na parkující auto. Na místě zasahovali hasiči.
Vichr lámal stromy, komplikoval dopravu. ČEZ vyhlásil v kraji kalamitní stav

Všude kolem kolejového lože jsou upravovány drážní stezky a obnovován odvodňovací systém, očišťují se povrchy svahů a náspů. V celém úseku byly rekonstruovány čtyři přejezdy a přechod pro pěší. Součástí stavby je i kompletní demolice tří drážních objektů, které jsou v havarijním stavu.

Výluka celého úseku, který spojuje Beroun a Roztoky u Křivoklátu, trvá od 6. září a skončit by měla 19. listopadu.