„V pondělí večer jsme v Černošicích demontovali kotevní stožár poškozený při silniční nehodě. Betonáž nového sloupu proběhne 17. 2. díky speciálnímu betonovacímu vlaku, 1. března dojde k pevnostní zkoušce vytvrdnutí betonu,“ uvedla na Twitteru Správa železnic s tím, že nároky na upevnění kotevního stožáru jsou odlišné od běžných stožárů trakčního vedení. „Je extrémně namáhaný, protože napíná celý kotevní úsek. Bude-li zkouška betonu úspěšná, začne vystrojení a zprovoznění trakčního vedení. Cílem je obnovit provoz ode dneška za 21 dnů,“ vysvětluje doplňující tweet Správy železnic.

Omezení, které může ale trvat i původně avizovaných šest týdnů, vede ke komplikacím v dopravě mezi Berounem, Prahou a dalšími obcemi na této trase. „Správa železnic musela přistoupit k výraznému omezení provozu mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi na trati mezi Prahou a Berounem. Důvodem je poškození kotevního stožáru trakčního vedení následkem silniční nehody, k níž došlo ve čtvrtek 28. ledna,“ vysvětlila tisková mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Při nehodě vozidlo poškodilo i betonový základ stožáru a provoz tratě zde byl omezen na padesát kilometrů za hodinu. S opravami se čekalo kvůli počasí, protože nový beton nemůže z technologických důvodů tuhnout při nižších teplotách než -5 °C. Jenže při dalším ohledání se zjistilo, že se sloup, i kvůli současným mrazům, ještě více naklonil a muselo tak dojít k úplnému uzavření úseku. „Při pondělní kontrole se zjistilo, že působením současných klimatických podmínek je stožár ve stavu, kdy nelze na tuto kolej pustit dopravu,“ doplnila Radka Pistoriusová.

V provozu bude jenom jedna kolej

 „První traťová kolej bude v provozu bez omezení. O vzniklé situaci jsme informovali i objednatele a organizátory dopravy,“ upřesnila Pistoriusová.

  „Z tohoto důvodu musí České dráhy přistoupit k dočasnému omezení provozu na trati 171 mezi Berounem a Prahou. Protože bude během opravy na této trati k dispozici pouze jedna kolej, představuje to výrazné snížení kapacity,“ nastínila situaci regionální tisková mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

České dráhy jsou tak v současnosti nuceny přistoupit k omezení dálkových vlaků linky Ex6 mezi Prahou a Chebem. V případě Berounska tato omezení dopadnou nejvíc na vlakové linky S7 mezi Prahou a Berounem. „Důvodem je zachování plynulého provozu dalších pravidelných spojů v tomto úseku bez větších zpoždění. Pro zachování stabilní a dostatečné dopravní obslužnosti na této trase naopak navýšíme kapacitu těchto dalších spojů, jako jsou linky R16 a z části linky S7,“ doplňuje Novotná. Podle tiskového mluvčího Pražské integrované dopravy Filipa Drápala je v tuto chvíli interval linky S7 až 60 minut.