„Jedině dobře. Jezdím vlakem velmi často, řekl bych ale, že berounské nádraží je v nejhorším stavu zde v regionu, otřesné jsou pak sociálky. Takže za mě jedině dobře, i když to určitě přinese některá omezení,“ řekl Deníku Jan Horník.

Rekonstrukce výpravní budovy železniční stanice Beroun měla odstartovat už v loňském roce, ovšem kvůli nepovedené soutěži musela být zrušena. Nově by měla být soutěž vypsána v jarních měsících, zahájení prací se předpokládá v průběhu letošního roku, hotovo by pak mělo být v roce 2022.

A co se vše změní? Investice zahrnuje celkovou rekonstrukci osobního nádraží, která je tvořena třemi propojenými budovami. Ve výpravní části dojde podle projektu k výrazným dispozičním úpravám, dojde také k rozšíření prortfolia nabízených služeb. Využití drážního objektu zůstane stejné, vzniknou prostory pro nové kanceláře, které by podle předpokladu měli obsadit pracovníci Správy železnic.

Ilustrační foto.
Vlaky na berounské trati přibrzdil sesuv kamení na koleje

Nádražní budova dostane i novou střechu, zateplení a také fasádu. Dojde k výměně starých oken, dveří, ale také budou zcela obměněny povrch stěn, stropů a podlah. Kromě toho se také počítá s kompletní výměnou jednotlivých sítí – elektroinstalace, voda, topení a kanalizace.

A aby toho nebylo málo, nově by měl být prostor osobního nádraží vybavený systémem chlazení a výměny. „Rekonstrukce bude dále řešit i rozšíření informačního a kamerového systému,“ píše se na webu Správy železnic.

„Na obnovu nádražních budov jsme vynaložili v loňském roce rekordní částky. Z celkové sumy 1,5 miliardy korun šlo na opravy více než 1,1 miliardy korun, na přípravu a realizaci rekonstrukcí se použilo více než 480 milionů korun. V letošním roce budeme v nastaveném tempu pokračovat,“ uvedl Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic, a dodal: „V roce 2020 se obnova bude týkat 116 nádražních budov za více než 1,7 miliardy korun.“

Správa železnic kromě rekonstrukce výpravní budovy v Berouně počítá v roce 2022 se zahájením realizace optimalizace železniční trati Karlštejn – Beroun; projekt počítá mimo jiné s rekonstrukcí zastávky Srbsko i řešením prostoru zasaženého skalním řícením u obce Tetín.

Nádraží Praha-Smíchov.
Modernizace tratě z Prahy do Berouna. Vlaky pojedou rychlostí 140 km/hod