Větší poškození konstrukce bylo odhaleno v částech, které jsou zapuštěny pod úroveň nástupiště. „Posléze se ještě zjistilo, že budou potřeba udělat nutné opravy i pod zemí, “ uvedl místostarosta Berouna Michal Mišina (ANO).

Berounský deník na žalostný stav železných konstrukcí teprve sedm let starého autobusového nádraží upozornil už v polovině února.

Přístřešky nástupišť od země poměrně výrazně prožírala rez, ještě hůře jsou na tom pak držáky odpadkových košů. I přes relativně novou stavbu, která byla předána do užívání v roce 2015, je na snímcích z aplikace Google Street View z roku 2017 zjevné, že přístřešky už tehdy poměrně dost korodovaly.

Město nechalo v dubnu vypracovat znalecký posudek, který stvrdil, že se firma, jež přístřešky dodala, dopustila podvodu, když navzdory uzavřené smlouvě ocelové konstrukce přístřešků protikorozně neošetřila takzvaným žárovým zinkem.

Původně se město snažilo peníze po firmě zkusit vymoct. „Bohužel právní zástupce nám vypracoval rozbor, že nemáme šanci cokoliv vysoudit,“ objasnil místostarosta.

Celý projekt přestěhování nádraží z Václavského náměstí na současné místo vyšel na 56 milionů korun. Samotné rezavějící přístřešky pak stály 1,94 milionu korun. S úhradou pomohla dotace z Programu švýcarsko-české spolupráce.