Toto dopravní omezení potrvá až do doby, než Ředitelství silnic a dálnic zajistí opravu zničených svodidel. Úpravu zatím zdržel výběr způsobu opravy.

Ředitelství silnic a dálnic se nejprve rozhodlo uvést svodidla do původního stavu. „Tato varianta byla zvolena jako rychlejší a jednodušší," uvedla k situaci na D5 tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Původně měla být svodidla opravená na začátku srpna. Nejnižší nabídková cena za uvedení svodidel do původního stavu se však vyšplhala na 320 tisíc korun bez DPH. V tu chvíli nechali zástupci Ředitelství silnic a dálnic variantu uvedení do původního stavu posoudit stavebním úřadem. „Ten by tuto závadu klasifikoval jako větší poškození. 
Z toho důvodu byla původní zakázka zrušena před podpisem smlouvy. Bylo zadáno zpracování projektu v ceně mezi 80 a 90 tisíci korunami," konstatovala Nina Ledvinová.

Na dálnici D5 budou tedy osazená svodidla dle současných předpisů, a to z důvodu, že se jedná o takzvané větší poškození. Předpokládaný termín opravy Ředitelství silnic a dálnic neupřesnilo. „Závisí na způsobu opravy zádržného systému a nutných stavebních úpravách římsy dotčeného mostu. Oprava bude probíhat po dobu minimálně jednoho týdne a pravděpodobně bude nutné v průběhu opravy omezovat i pravý jízdní pruh," uzavřela tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.