Termín uzavírky byl původně naplánován na 15. března, pak se posunul na 3. dubna a začátek května už by z avizovaných termínů měl být posledním. Pracím na rekonstrukci samotné silnice v Plzeňské ulici stále brání to, že firma nemá od odboru dopravy Městského úřadu Beroun potřebné povolení ke vstupu do silnice. Odboru dopravy ve vydání rozhodnutí brání zákon. Žádost na odbor dopravy už firma přinesla několikrát. Vždy v nich ale měla chyby. „Firma stále nemá na ministerstvu dopravy vyřízenou žádost o povolení objízdné trasy na dálnici D5. To je jedna z podmínek, kterou musí mít pro podání žádosti na odbor dopravy,“ vysvětlil vedoucí odboru dopravy Městského úřadu Beroun Miroslav Jerling. .

Krajský úřad už na začátku dubna předal firmě staveniště. Ta zatím provádí přípravné práce. „V současné době kope kolem komunikace dešťovou kanalizaci, což měla i v tomto období v plánu. Původně to měli její pracovníci provádět při uzavřené komunikaci,“ doplnil Michal Mišina. Nyní to dělá za plného provozu.

V publikaci bude kladen velký důraz i na nehmotné a kulturní dědictví. Do geoparku by měly být zahrnuty například hornické památky Příbrami, lesní jádro Křivoklátska a několik dalších celků.
Vznik hornin i vývoj Karlštejna. To vše přiblíží kniha o kraji Joachima Barranda

Vzhledem k tomu, že od prvního daného termínu uplynul už téměř měsíc a půl, vyvstává otázka, zda firma dohoní skluz a první etapu rekonstrukce Plzeňské dokončí v daném termínu. Tím je 15. červenec.
Obávají se toho i starostové obou dotčených měst. Oprava silnice v Plzeňské ulici se zásadně dotkne života obyvatel nejen Berouna a Králova Dvora, ale také lidí ze spádových obcí. Investiční akce za zhruba 193 milionů korun je rozdělena do tří etap a každá z nich má svůj časový harmonogram. „Já se osobně bojím toho, co by se mohlo stát. Že nám realizační firma pak řekne, že v zimě dělat nemůže a bude pokračovat až na jaře. Nikomu z nás nevadí, kdy s rekonstrukcí plzeňské začnou, ale ať stavební práce dokončí v daném termínu. To je 20. listopadu,“ konstatoval starosta Berouna Ivan Kůs.

Stejný názor má i starosta Králova Dvora Petr Vychodil. „Je potřeba, aby Středočeský kraj začal více tlačit na realizační firmu, aby dala vše do pořádku,“ podotkl.

„Ano, stavba má skluz, myslím ale, že firma první etapu dokončí v daném termínu. Firma hledá varianty, jak to dokázat,“ vysvětlil místostarosta Berouna Michal Mišina.

Při první etapě se uzavře jeden jízdní pruh komunikace v Plzeňské ulici ve směru na Králův Dvůr, a to v úseku od křižovatky s ulicí Koněpruskou až k ulici Košťálkově. Objízdná trasa povede ulicí Bratří Nejedlých přes Třídu Míru do Košťálkovy ulice. Ve směru z Králova Dvora do Berouna bude hlavní tah Berounem průjezdný. Řidiči ale musí počítat, že stavaři budou v průjezdném jízdním pruhu manipulovat s technikou. Je ale také možné, že se nakonec neuzavře ani jeden jízdní pruh. „Je možné, že doprava bude zachovaná v obou směrech. Jízdní pruhy ale budou zúžené,“ uvedl Michal Mišina.

V první etapě, která potrvá až do 15. července, se opraví povrch komunikace, vybudují se chodníky i osvětlení a na křižovatce s Košťálkovou ulicí se vybuduje nový kruhový objezd. Ten zajistí plynulé najíždění automobilů z Košťálkovy ulice do Plzeňské ulice.

Videosouhrn 23. dubna 2018
Sedm cizinců na jednoho číšníka a bitva o Cheb: prohlédněte si videa dne