Plzeňskou ulici v Berouně čekají v příštích letech výrazné změny. Její kompletní rekonstrukce je jednou z městských priorit, a tak se obyvatelé mohou těšit nejen na nový asfalt, ale také na parkovací místa a veřejnou zeleň.

Na opravách se bude podílet kraj

Plzeňskou ulici narušila v minulém roce výstavba nové kanalizace, po které došlo k provizorním opravám povrchu. Město se však následně rozhodlo pro kompletní rekonstrukci, na které hodlá spolupracovat se Středočeským krajem. Ten by se měl podílet na financování nových povrchů vozovky. Rekonstrukce by měla být podpořena také dotací z Evropské unie.

„Chceme, aby došlo ke skutečné rekonstrukci a ne jen k oprášení povrchu. Proto se v letošním roce bude pracovat na prestižní projektové dokumentaci. Myslím, že tento úsek není v pořádku a že rekonstrukci opravdu potřebuje,“ uvedl starosta Berouna Jiří Besser. V současné době tedy berounská radnice zadala zhotovení projektové dokumentace této dopravní tepny v úseku od Plzeňské brány až k dálničnímu přivaděči. Bude tak vyřešena nejen stávající komunikace, ale také chodníky, odstavná stání, průjezd cyklistů i veřejná zeleň.

Nový asfalt bude i v Pražské ulici

Kromě Plzeňské ulice se nyní projektuje také komunikace v úseku od dálničního přivaděče až na Velké sídliště, konkrétně k obchodu Lidl. „V letošním roce zafinancuje kraj nový asfaltový povrch v ulici Pražská, kde zároveň město dokončí chodník. Na tuto akci naváže asfaltování v Plzeňské ulici, a to až k Plzeňské bráně,“ sdělil Jiří Besser. Část hlavního tahu, která je vedená jako II/605, pak bude město řešit komplexně. „Projektovou dokumentaci a potřebná povolení na zhruba dvoukilometrový úsek bychom chtěli mít dokončeny v letošním roce,“ řekl místostarosta Berouna Tomáš Havel.

Změn se dočká i Závodí a Jarov

Kompletní rekonstrukce však město plánuje i na zbývajících komunikacích, které jsou bez asfaltového povrchu. Jedná se například o berounské Závodí a Jarov. Konkrétně v Jarově je pokládka nových povrchů závislá na dokončení výstavby vodovodu.

„Při rozvoji města však musíme pamatovat také na budování nových přístupových komunikací v místech, kde se rozvíjí bytová výstavba hromadného i individuálního typu. To samozřejmě přináší větší nároky na finančí prostředky, které musejí být použity i na jejich údržbu,“ dodal Jiří Besser.