Modernizací projde 7,1 kilometru dlouhý úsek. Podle Správy železnic si práce vyžádají menší omezení provozu, než se původně předpokládalo.

Stavba se nachází ve složitém území CHKO Český kras, s velmi omezeným přístupem na staveniště v úzkém údolí řeky Berounky. Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí zejména v okolí obce Tetín.

Vybudování nové odbočky Lom přibližně v polovině traťového úseku zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz vlaků. Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 120 km/h.

| Video: Youtube

Vzhledem k velmi vysokému vytížení toho koridorového úseku bylo důležitým kritériem veřejné zakázky co nejmenší omezení provozu. „Do soutěže se přihlásil jeden uchazeč a nabídl provedení prací s nižší potřebou výluk, než předpokládal projekt, navíc bez úplného přerušení provozu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jak dodal, součástí nabídky zhotovitele byly pohotovostní služby pro případ mimořádných událostí.

Práce tak budou probíhat za jednokolejného provozu. Díky příslušným opatřením bude kolem pracovních míst zavedena vyšší rychlost projíždějících souprav, a to 80 km/h namísto běžně používaných 50 km/h.