Nevzhledné kovové monstrum, které desítky let využívali obyvatelé městské části Beroun-Zavadilka při přecházení kolejiště Českých drah, zmizelo v areálu šrotařské firmy. Na demolici zkorodované lávky, kterou likvidoval speciální jeřáb, uvolnilo město Beroun 1,7 milionu korun. K likvidaci přiměla představitele Berouna prohlídka lávky v roce 2005. „Opakovaně bylo zjištěno, že je v havarijním stavu. Nosná konstrukce, stěny hlavních nosníků a jednotlivé stupně schodiště byly silně napadeny korozí, povrch chodníku byl narušený a lávka navíc nesplňovala podmínky pro užívání osobami s omezenou schopností pohybu. Rekonstrukce lávky by vyžadovala velký rozsah stavebních úprav, které by zahrnovaly opravu všech most〜ních prvků s několikamilionovými náklady. Vzhledem k velkému rozsahu poškození a s ohledem na bezpečnost lidí rada města na svém jednání v roce 2005 rozhodla o úplném uzavření lávky a jejím následném odstranění,“ uvedla mluvčí Městského úřadu Beroun Jitka Soukupová.

Kvůli havarijnímu stavu lidé většinou lávku nevyužívali a přecházeli přes kolejiště. „Po lávce jsem chodila, ale pak jsem se začala bát, že spadne. Tak raději riskuji a přecházím přes koleje. Přes ně se nebojím,“ vysvětlila Denisa Červenková, kterou jsme v úterý zastihli, jak přechází koleje.

České dráhy se obávají, že po odstranění lávky bude přes kolejiště přecházet více lidí. „České dráhy proto daly do svého stanoviska požadavek, že by město mělo udělat opatření, aby nám tady lidé koleje nepřecházeli. My už jsme sem dali betonové panely a jsou zde i cedule se zákazem vstupu. Všechna tato opatření lidé přelézají. Viděli jsme zde dokonce přecházet koleje i maminku s dítětem v kočárku,“ informoval za správu dopravních cest Českých drah Vladimír Sklenář.

České dráhy po městě požadují, aby v místech, kde bylo odbočení na lávku, oboustranně vybudovalo zařízení, které by zabránilo přecházení kolejiště. „V opačném případě budou České dráhy požadovat vybudování nové lávky,“ dodal Vladimír Sklenář. Podle jeho vyjádření ale nikdo nepředpokládá, že měs〜to novou lávku vybuduje. „Její výstavba by stála miliony korun,“ poznamenal Sklenář. To potvrzuje i starosta Berouna Jiří Besser. „Novou lávku stavět město nebude. Nebylo by to efektivní. Dělal se průzkum a bylo zjištěno, že ji za celý den využije asi jen padesát lidí,“ uvedl starosta.

Dále zdůraznil, že za provoz v kolejišti plně zodpovídají České dráhy. „Jsou proto zodpovědné i za to, že jim přes koleje přecházejí lidé. Město je ale ochotno se zajištěním potřebných bezpečnostních opatření pomoci. Pokud budou lidé přecházet přes koleje v místech, kde stála lávka, činí tak na vlastní nebezpečí,“ upozornil starosta Besser.