To, že původní stěna byla v takovém stavu, že už pronikání hluku k zástavbě spolehlivě nebránila, potvrdila akustická měření. Její nevalnou kondici šlo ostatně odhalit na první pohled: výplně na hranici životnosti měly degradovanou konstrukci, také v patě stěny byly k nepřehlédnutí netěsnosti a otvory vzniklé mimo jiné i propadem zpevněných ploch. Padlo proto rozhodnutí: protihluková stěna mezi dálničními kilometry 9,23 a 10,5 potřebuje větší obnovu; omlazovací kúra nestačí.

„Na základě zjištěného stavu dojde k výměně asi 20 soklových betonových a kompletních absorpčních desek – mimo průhledné polykarbonátové části ve dvou úsecích, kde je plánované pouze utěsnění spár,“ konstatoval Buček. „Nové soklové a absorpční hliníkové desky budou osazeny do původních sloupků. V rámci prací budou provedeny rovněž obnova deseti únikových otvorů a dláždění v okolí protihlukové stěny,“ upřesnil.

Práce zatím postoupily do té fáze, že už je pryč to, co má zmizet. Demontovány byly původní protihlukové desky ze dřeva a recyklovatelného plastu, odstraněny jsou poškozené betonové sokly – a připravuje se osazení nových částí.