„Se svým lyrickým sopránem a procítěným přednesem v roli Rusalky zazářila Kateřina Kněžíková. Jejím protějškem, tedy Princem, byl výtečný tenorista Richard Samek. Vodníka se zhostil se svým mocným basem Jan Martiník a dvojrole Cizí kněžny a Ježibaby dokonale sedla nátuře slovenské mezzosopranistky Jany Kurucové. V rolích Žínek se představily absolventky Interpretačních kurzů v Litni. Pěvce doprovázel Symfonický orchestr Českého rozhlasu pod precizním vedením předního dirigenta Roberta Jindry,“ upřesnila obsazení manažerka komunikace Barbora Dušková.

Sólisté zazpívali výběr nejznámějších árií z opery, jako jsou Rusalko, znáš mne, znáš?; Vidino, divná, přesladká či ponurý part Vodníka Běda! Běda! Ubohá Rusalko bledá! Nechyběla ani tklivá árie Rusalky Měsíčku na nebi hlubokém, jež v pojetí Kateřiny Kněžíkové zanechala o to silnější dojem. Zazněla rovněž známá melodie Polonézy.

Originální výraz představení vtiskl režisérský tandem bratrů Cabanů, kteří jej jako obvykle pojali multimediálně. „Pěvci a orchestr na jevišti zpívali a hráli v nasvíceném zámeckém parku u jezírka. Před grottou a salla terrenou tančili tanečníci v kostýmech, přitom hereckými kreacemi inscenovali děj opery. Tanečníci byli snímáni na kamery a záběry přenášeny na LED obrazovku umístěnou v horní části kupolovité scény. Takže dění v zámeckém parku si skvěle notovalo se zpívanými áriemi,“ popsala inscenaci Dušková.

I navzdory chladnějšímu počasí sledovalo koncert ve vyprodaném hledišti na 1300 návštěvníků. „Ačkoliv se během dne nad zámeckým areálem několikrát přehnal déšť, v čase představení naštěstí nepršelo. To jistě nad festivalovým děním držela svou ochrannou ruku Jarmila Novotná,“ konstatovala s úsměvem Dušková.

Celá produkce se v závěru dočkala potlesku ve stoje a vřelých ohlasů. „Rusalka v parku byla nezapomenutelnou nejen pro návštěvníky, ale rovněž pro liteňský zámecký park, který projekt podobných rozměrů dosud nezažil,“ uvedla ředitelka festivalu Ivana Leidlová.