Pořadatelé připravili pro děti i dospělé zajímavý program, ve kterém se prolínaly hvězdy z oblohy s hvězdami naší hudební scény. „Název Hvězdy jako hvězdy jsme vybrali především proto, že porovnáváme život hvězd pozemských, v jejichž písních se objevují astronomická témata, s těmi na obloze,“ uvedl za Hvězdárnu Žebrák Vladislav Slezák a připomněl, že naši interpreti zpívají písně nejen o hvězdách, ale i o kometách, měsíci nebo i planetáriu.

Zajímavosti astronomie

„Díky tomu tak můžeme vysvětlit řadu pojmů a zmínit největší zajímavosti astronomie. Nemůžeme ji obsáhnout celou, můžeme nabídnout pár střípků a perliček,“ pokračoval Vladislav Slezák s tím, že spoluautory pořadu mohou být i návštěvníci. Ti mohli na konci pořadu uvést další písně, ve kterých se astronomická témata objevují. Jejich nápady se objeví v dalším uvedení pořadu.

Děti i dospělí si v Olešné užili téměř dvě hodiny zajímavého povídání nejen o Slunci, Měsíci a Zemi. „Koukej, to je paráda,“ volali s nadšením kluci v první řadě a spolu s ostatními sledovali fotografie pořízené nejen na Hvězdárně Žebrák. ale například na vesmírné stanici. Všichni se zde také dozvěděli, že 20. března mohou z území naší republiky sledovat částečné zatmění Slunce. Vladislav Slezák připomněl, že při pozorování tohoto jevu jsou nezbytné speciální brýle, které jsou k dostání přímo na žebrácké hvězdárně, nebo mohou lidé použít i svářečská skla.

S pořadem Hvězdy jako hvězdy Žebráčtí vyjedou i do Hořovic a Berouna. Zajímavou akcí Hvězdárny je také dětské dubnové setkání v Kulturním klubu Žebrák.