„Směna nejbližších pozemků, které v aktivní záplavové zóně nejsou, se soukromým vlastníkem, se přirozeně nabízí. Jednou z podmínek této směny je však vynětí městských pozemků z aktivní záplavové zóny, které vyžaduje terénní úpravy,“ vysvětlil berounský místostarosta Michal Mišina.

Stavba velkokapacitního parkoviště na původně plánovaném a vzdálenějším místě by znamenala oproti parkovišti umístěnému blíže cesty navýšení nákladů o ně kolik milionů korun, a to z důvodu vynucených investic.

„Lávka přes řeku Litavku do centra by stála minimálně pět milionů korun. Delší příjezdová cesta by stála milion až dva. Výše těchto investic je odhadem výrazně vyšší než cena prováděných terénních úprav,“ vysvětlil místostarosta Berouna Michal Mišina.

Výstavba parkoviště v lokalitě Na Podole má nejen své příznivce, ale i své odpůrce. Ti sice chtějí podpořit plánovanou změnu v územ-ním plánu města Berouna, ale Na Podole by raději viděli park než nové velkokapacitní parkoviště.

Parkoviště je již pod dálnicí a jeho kapacita není zcela využita, nemá tedy smysl stavět další na sousedních pozemcích. Navíc má Beroun parkovací dům, který také není používán. Naproti tomu park by vhod-ně doplňoval rekreační zónu Na Ostrově a vytvořil by spolu s ulicemi U stadionu a Slapská příjemný pěší okruh kolem centra a soutoku řek Berounka Litavka,“ tvrdí odpůrci plánovaného parkoviště ve své petici.

Podle představitelů města Berouna bude právě v lokalitě blízko vlakového a autobusového nádraží, kde má nové parkoviště vyrůst, potřeba počet parkovacích míst navýšit.

„Placených parkovišť v centru města je dostatečný počet, naopak v souvislosti s připravovanou integrací dopravy od ledna 2018 budou potřeba záchytná parkoviště typu P+R. Předpokládáme, že lidé budou více využívat veřejnou dopravu a přesunou se k vlakovému a autobusovému nádraží,“ konstatoval starosta Berouna Ivan Kůs s tím, že právě s tímto vývojem koresponduje i záměr města.

Na berounských sídlištích a v obytné zástavbě je momentálně k dispozici 959 parkovacích míst, vzniknout by jich mohlo dalších 380.

„S novými parkovacími místy se počítá zejména v rámci rekonstrukcí jednotlivých ulic. Připravujeme projektovou dokumentaci pro ulice Branislavova, Družstevní, Bezručova a pro komunikaci nad Třídou Mírou. Postupně bychom chtěli parkovací místa rozšiřovat i v dalších opravovaných ulicích po městě. Na Velkém sídlišti máme také vytipované pozemky pro výstavbu menšího parkoviště,“ doplnil místostarosta Berouna Michal Mišina.

Ceny parkování v centru Berouna:
 

  • Boškův statek:

- první půlhodina 5 Kč, první hodina 10 Kč, každá další hodina 15 Kč

  • Náměstí Marie Poštové:

- první půlhodina 10 Kč, první hodina 20 Kč, každá další hodina 35 Kč

  • Medicentrum:

- první půlhodina 10 Kč, první hodina 20 Kč, každá další hodina 35 Kč

  • Na Příkopě:

- první půlhodina 10 Kč, první hodina 20 Kč, každá další hodina 35 Kč

  • Havlíčkova ulice:

- první půlhodina 10 Kč, první hodina 20 Kč, každá další hodina 35 Kč

  • Karly Machové:

- 20 Kč za hodinu

  • Wagnerovo náměstí:

- 20 Kč za hodinu

  • U Policie:

- 5 Kč za hodinu

  • P+R u vlakového nádraží:

- 20 Kč za 24 hodin