Důvodem je výše poplatku za uložení kola. Ten činí pět korun na 24 hodin. Zavedení bezkontaktní platby se tak zřejmě nevyplatí. Přesto se společnost Systematica, jež síť Biketower provozuje, snaží službu otestovat a případně ji posléze nabídnout k instalaci do již postavených věží.

„Rozšíření stávajícího platebního terminálu o bezkontaktní platbu je nyní před prvním zavedením, které proběhne na zařízení v Bratislavě. Informace ze zkušebního provozu pak budou mít vliv na další realizaci,“ sdělil ředitel spolčenosti Rudolf Bernart.

Nově postavená zařízení budou mít tuto službu již od začátku. U těch starších to bude záležet na městech nebo organizacích, které si věž nechaly postavit. „Instalace do starších verzí pokladních systémů mají trochu jiná specifika, finální rozhodnutí o rozšíření o bezkontaktní platbu bude tedy mít investor, v tomto případě město Beroun,“ doplnil Bernart s tím, že nabídky budou rozeslány až po vyhodnocení zkušebního provozu v Bratislavě.

Město Beroun o věci bude minimálně uvažovat. Nicméně by poplatky za bezkontaktní placení ze zisku za pětikorunové uskladnění kola ukrojilo až třicet procent. „A když k tomu přičteme náklady na instalaci platebního terminálu, zatím nám to oproti zachování nízké ceny za uskladnění kol moc výhodné nepřipadá. Navíc zhruba deset procent plateb hradí České dráhy za používání jejich InKarty. Instalaci bezkontaktního placení bych viděl jako smysluplné od poplatku 10 korun a výše,“ vysvětlil místostarosta Berouna Michal Mišina.