VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Králově Dvoře má zjara začít stavba obchvatu

Berounsko - Beroun i Králův Dvůr už několik let usilují o obchvat měst. Cílem je odvést těžkou kamionovou dopravu. Projekt takzvaného Jižního obchvatu, který je rozdělený na šest etap, a o němž se mluví už dlouho, ale nabývá konkrétní podoby. S výstavbou první etapy by se pravděpodobně mělo začít na jaře příštího roku v Králově Dvoře.  

10.11.2017
SDÍLEJ:

Jižní obchvat uleví dopravě v Berouně i v Králově Dvoře.Foto: Deník / Šimková Romana

Rada Středočeského kraje nyní schválila uzavření smlouvy veřejných dodavatelů, která je prvním krokem k přípravě budování obchvatu Berouna. Jde o smlouvu o spolupráci mezi krajem a městem Králův Dvůr, jež bude upravovat vzájemné vztahy a povinnosti těchto investorů v první etapě stavby.

„Smlouvu musíme uzavřít z důvodu rozdělení nákladů na stavební objekty, které budou po vybudování této nové silnice druhé třídy patřit do majetku kraje a města,“ zdůvodnil nutnost uzavření smlouvy krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl.

Středočeský kraj, jenž je investorem akce v hodnotě jedné miliardy korun, v roce 2014 podepsal v rámci obchvatu memorandum o spolupráci s městy Beroun a Králův Dvůr. Spolupráce se týkala projednání a inženýrské přípravy Jižního obchvatu uvedených měst podél severního břehu řeky Litavky. Cílem memoranda je odvést nákladní dopravu v obou městech mimo obytnou zástavbu, která je nyní vystavena velkému hluku.

Obě města se zavázala vykoupit potřebné pozemky a zajistit potřebnou dokumentaci, a to do příštího roku.

Královu Dvoru se vše potřebné podařilo zajistit dříve než Berounu. Proto se s výstavbou obchv atu začne na jeho území.

„Králův Dvůr má už hotové územní řízení a kompletní projektovou dokumentaci. Na straně Berouna kolegové zaspali. Beroun si svoji část obchvatu zajišťuje už od roku 2011 a do dnešního dne mají hotovou pouze studii a my jsme před vydáním stavebního povolení,“ uvedl starosta Králova Dvora Petr Vychodil s tím, že ve dvou uplynulých měsících se mu podařilo zajistit vyjmutí první etapy obchvatu z uzavřeného memoranda. Trasa povede od KFC k novému mostu Kapitána Hesse.

Králův Dvůr tak splnil vše, čím se v memorandu zavázal. Za své peníze vykoupil pozemky, udělal projektovou dokumentaci k územnímu řízení, zajistil ho a zajišťuje dokumentaci ke stavebnímu povolení.

„Všechny peníze jdou z rozpočtu našeho města a ve smlouvě je dohoda, že kraj na své náklady vybuduje komunikaci a Králův Dvůr na své u ní cyklostezku a chodník. Je škoda, že se nepodařilo tuto část obchvatu protáhnout až do Berouna, protože v současnosti má kraj k dispozici dost peněz,“ poznamenal starosta Králova Dvora.

Délka hlavní větve nové komunikace v Králově Dvoře, tedy přeložky silnice, bude bezmála devět set metrů. „Předpokládané náklady jsou prozatím stanoveny na 36 milionů korun bez DPH,“ upřesnil radní Petrtýl a zdůraznil, že realizací stavby dojde k podstatnému snížení průjezdu tranzitní dopravy Královým Dvorem do průmyslových zón, a tím pádem i ke zlepšení životního prostředí.

„Výhodou této trasy je třiceti až čtyřicetiprocentní uvolnění nákladní dopravy přes Beroun a Králův Dvůr.

Nové pracovní příležitosti

Druhý bonus je, že Králův Dvůr vlastní 95 procent všech pozemků podél této nové komunikace a ty jsou v územním plánu. To znamená, že město je bude moci výhodně prodat,“ vysvětlil Petr Vychodil s tím, že na těchto pozemcích mohou vzniknout haly a malé sklady. Ty by zároveň fungovaly jako protihluková stěna pro obyvatele za dálnicí.

„Nejenže tím město získá peníze do rozpočtu, ale vzniknou i pracovní příležitosti pro obyvatele,“ dodal Petr Vychodil.

Stavbu nové silnice druhé třídy chce kraj hradit z Integrovaného regionálního operačního programu. Pokud bude dokumentace ke stavbě předána městem Králův Dvůr kraji včas, bude stavba přeložky zahájena v březnu až dubnu příštího roku.

Druhá etapa obchvatu je naplánována v Králově Dvoře od nového mostu přes železárny až na území Berouna. Dále by měl Jižní obchvat pokračovat z výjezdu u Králova Dvora po pravém břehu Litavky na území Berouna kolem Maxitu k čerpací stanici. Odtud přes kruhovou křižovatku dál na východ a u železničního mostu přes nové přemostění Berounky na Závodí, pak k nemocnicí a podél ní nahoru do lokality U Zabitého.

„Beroun má složitější přípravnou část. Řešili jsme problémy s ochranným pásmem vysokorychlostní železnice, která tady pravděpodobně má vést. A nyní se nám konečně podařilo vyřešit záležitost s církevními pozemky. Také jsme se zabývali problémy s přístupovou cestou továrny Maxit,“ vysvětlil starosta Berouna Ivan Kůs.

„Podle podepsaného memoranda máme za úkol do srpna příštího roku zajistit projektovou dokumentaci, územní rozhodnutí a výkup pozemků, jejichž převážným vlastníkem je Českomoravský cement. Na tom všem se pracuje. Jen je to trochu komplikovanější než v Králově Dvoře,“ vysvětlil Ivan Kůs.

Autor: Romana Šimková

10.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník20 000 Kč

Vedoucí úředníků v logistice VEDOUCÍ SKLADU - VELKO/MALOOBCHOD, ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNÍK. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: VEDOUCÍ SKLADU - VELKO/MALOOBCHOD, ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNÍK - Místo výkonu práce: Loděnice. Upřesňující informace: pracovní smlouva na dobu určitou,s prodloužením po 1. roce na daší rok, dále na neurčito. Požadavky: ŘP sk. B (osobní automobil), Náplň práce: vedení skladu, evidence v programu Premiér, řešení fakturace, vyřizování objednávek, úkolování skladníků, komunikace se zákazníky, aktivní vyhledávání nových zákazníků, spolehlivost, pečlivost. Kontakt: telefonicky, emailem, osobně (Loděnice u Berouna 8:00-15:00 v pracovní dny). Pracoviště: Algon, a.s. - loděnice, Husovo nám., č.p. 2, 267 12 Loděnice u Berouna. Informace: Simona Šilingová, +420 727 950 011.

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Technik12 200 Kč

Strojírenští technici kontroly kvality, laboranti KONTROLA. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč, mzda max. 14200 kč. Volných pracovních míst: 6. Poznámka: KONTROLA - Místo výkonu práce: Hořovice. Náplň práce: Vizuální kontrola kvality, drobný ořez dílů, používání optických zařízení. Zaměstnanecké výhody: svoz z vybraných oblastí. Kontakt: osobně (Čs. Armády Zdice), e-mailem, telefonicky (Po-Pá 8:00-14:00).. Pracoviště: Ariete personal s.r.o. hořovice 2, Sklenářka, č.p. 795, 268 01 Hořovice. Informace: / Jiří Kunc Rohan Lucie, +420 720 946 077/727 983 091.

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Seřizovač18 000 Kč

Seřizovači a obsluha číslicově řízených strojů SEŘIZOVAČI A OBSLUHA OBRÁBĚCÍCH CNC STROJŮ. Požadované vzdělání: úsv. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: SEŘIZOVAČI A OBSLUHA OBRÁBĚCÍCH CNC STROJŮ - Místo výkonu práce: Komárov. Náplň práce: čtení výkresové dokumentace, příprava polotovaru, tvorba programu na stroji, volba nástrojů a řezných podmínek. Doplňující informace: pracovní poměr na dobu neurčitou, Anglický jazyk výhodou. Kontakt: emailem.. Pracoviště: Fillmatech spol. s r.o., 267 62 Komárov u Hořovic. Informace: Jana Míčková Sladká, .

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu25 000 Kč

Řidiči ostatních speciálních vozidel ŘIDIČI UHELNÝCH SKLADŮ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: ŘIDIČI UHELNÝCH SKLADŮ - Místo výkonu práce: Hořovice. Měsíční mzda po dohodě. Kontakt: telefonicky.. Pracoviště: Václav mareš - prodej paliva a nákladní doprava, U Nádraží, č.p. 1403, 268 01 Hořovice. Informace: Václav Mareš, +420 311 512 204.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

František Bulava má za sebou další úspěšný rok, připraven bude odpovídat ve čtvrtek.

ON-LINE: Ptejte se triatleta Františka Bulavy

Český dům se otevřel sportovcům i veřejnosti.
26

Česko má další zlato. Vybojoval ho v Koreji olympijský dům

Hasiči pomáhají s transportem tlouštíků. Stojí je to miliony

Střední Čechy – Pomoc záchranářům při transportu pacienta do sanitky je pro hasiče dnes už denním chlebem. Zatímco kdysi to bylo třeba zpravidla jen v případech, kdy k nějakému maléru došlo v nepřístupném terénu, v posledních letech začalo takovýchto zásahů přibývat. Dramaticky se totiž zvyšuje počet extrémně obézních lidí. Tak jak národ tloustne – a v tomhle jsou Středočeši spolu s Pražany na špici jak mezi dospělými, tak v případě dětí – přišel nárůst doslova raketový. Zvlášť v uplynulém roce.

ANKETA: Vyberte nejhezčí masopust

Střední Čechy - Masopustní veselí skončilo. Redaktoři Deníku i čtenáři zachytili řadu oslav v kraji na fotografiích a vy můžete hlasovat o tu nejlepší masopustní taškařici. Své hlasy posílejte do 28. února do 12 hodin. Podpořte vaše maškary!

Záchranáři naučí zájemce pomáhat zraněným. Tentokrát se zaměřením na silnici

Střední Čechy – Učte se od profesionálů! Tak zní název kurzů první pomoci včetně neodkladné resuscitace, které středočeští záchranáři nabízejí veřejnosti. Tenhle projekt již Středočeši znají z minulosti – nicméně nyní se chystá druhá vlna.

Jedna rolba vládne všem a po krk ve vodě v minus pěti: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 21. února 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT