Kompletní účast zastupitelů města Hořovic i velký zájem hořovických občanů přispěly k živé rozpravě ke všech bodům veřejného jednání. Na jeho programu byly mimo schválení návrhu rozpočtového opatření města Hořovice pro rok 2007 a rozpočtového provizoria na rok 2008 i majetkoprávní úkony, schválení změny zřizovací listiny příspěvkové organizace Domova Na Výsluní Hořovice a projednání koncepce pečovatelské služby.

Středočeský kraj požádal o stavební povolení

Hlavním bodem programu byl projekt východního obchvatu Hořovic. Ke konečnému návrhu se vyjádřili jeho příznivci i odpůrci. Středočeský kraj však již požádal o stavební povolení. Diskuse se dotkla nejen změn, kterých město v projektu dosáhlo, ale také těch, které se prosadit nepodařilo. „Do jednání jsme vstupovali až po schválení územního plánu. Povedla se pouze část úprav, kterými jsme v rámci možností chtěli zmenšit dopad východního obchvatu na zástavbu rodinných domů v ulici Konečná,“ řekl hořovický starosta Luboš Čížek a dodal, že projekt je doplněn o výsadbu zeleně západního valu včetně protihlukové stěny.

Podařilo se také prosadit úpravu mostu přes Červený potok tak, aby pod ním mohla vést plánovaná cyklostezka, a do projektu byl zakomponován biokoridor. „V době, kdy se návrh obchvatu předkládal ke schválení, nezareagovali ani úředníci na radnici ani zastupitelé. Na poslední chvíli jsme se pokusili oddálit komunikaci od rodinné zástavby. To se však nepodařilo,“ líčí zastupitel města Miloš Urban. Podle něj by úprava projektu oddálila komunikaci maximálně o dvacet metrů mezi dvěmi kruhovými objezdy. Znamenalo by to navýšení nákladů o osm set tisíc korun na projekt, tři až čtyři miliony na stavbu oblouku obchvatu a zdržení výstavby o rok. Středočeský kraj musí dodržet limity pro čerpání finančních prostředků, proto k žádné změně projektu už nedojde. Nepovedlo se ani prosadit změnu v části, kde obchvat křižuje alej od nemocnice do bažantnice. Východní obchvat se bude muset přecházet. Náklady na lávku pro pěší a cyklisty se podle odhadu projektantů pohybují kolem osmi až dvaceti milionů.

Prezentace výstavby východního obchvatu vyvolala velký ohlas veřejnosti. „Obchvat vyúsťuje na lochovickou silnici. Doprava se vrátí zpět do města. Jak budete chránit lidi, kteří bydlí v Pražské ulici a v oblasti směrem na Příbram?“ ptali se obyvatelé Hořovic. V sále Klubu Labe zazněla i doporučení k úpravě či omezení provozu na silnicích, který po dokončení obchvatu zhoustne. „Situace si žádá koordinaci všech kolegů, kteří jsou v krajském zastupitelstvu. V případě, že by Středočeský kraj vydal Pražskou ulici do majetku a správy Hořovic, město by pak mohlo upravit i omezit provoz,“ upřesnil starosta.
Východní obchvat Hořovic nebude řešit dopravní situaci v centru města. Bude vyřešena jeho první etapa.