Druhá etapa rekonstrukce nádražní budovy berounského vlakového nádraží je v plném proudu. Řemeslníci aktuálně pracují na hlavní výpravní hale, která je oddělena od už hotové zpřístupněné části překližkovou stěnou. V těchto dnech pokračují ve vyrovnávání podlahy, na níž později přijde světlá dlažba. Pracují i na statických podporách budovy, probíhá rovnání omítek a finišuje stavba hlavní konstrukce na budoucí stropní podhledy, zároveň se dokončuje oprava střechy.

Dopravní opatření na výjezdu z dálnice D5 do berounské ulice Koněpruská. Nyní zde nelze odbočit vlevo.
Plzeňská ve druhé etapě oprav. Zavřenou část ulice musejí řidiči objíždět

V přední části už je rovněž namontována ocelová konstrukce, do níž se uchytí automatické prosklené dveře se stěnou z izolačního skla. Jak vysvětlil technický dozor stavby Leoš Forman, stěna vytvoří vstupní prostor mezi hlavní částí interiéru haly a venkovním prostorem. Důvodem je, že originální zeď objektu s barevnou vitráží, která zůstane zachována, postrádá tepelně izolační vlastnosti.

Barevnou vitráž čeká restaurování

Kompletní obnova barevné vitráže se plánuje až na úplný závěr rekonstrukce. Jednotlivá skla projdou restaurováním a ta, která jsou poškozena, čeká výměna. Stavbyvedoucí Karel Böhm řekl Deníku, že se prací ujme specializovaná firma, jejíž zástupci přijedou v tomto týdnu stav barevnou dominantu nádraží zhodnotit.

V hlavní hale vznikají rovněž komerční prostory, kde by měly sídlit například pekárna, kavárna či květinářství. Vrátit by se tam měla i původní trafika, která zatím získala azyl v mobilním objektu před nádražím.

Sládek a majitel pivovaru Hostomice Štěpán Kříž.
Sládek a majitel Pivovaru Hostomice: Český ležák je moje srdcovka

Investiční akci od začátku provázejí komplikace, které způsobují průtahy. Podle mluvčí Správy železnic Nely Eberl Friebové za to může hned několik faktorů. „Rekonstrukce probíhala v průběhu pandemie koronaviru a zároveň došlo k aktualizaci projektové dokumentace a změnám účelů místností. To vše mělo vliv na harmonogram stavby i finanční náklady,“ uvedla mluvčí.

Zpoždění přesáhne jeden rok

Ještě v listopadu loňského roku Správa železnic hovořila o tom, že by mělo být hotovo letos na podzim, termín byl ale opět posunut. Nyní se počítá s tím, že by mohli být cestující odbaveni v nové hale až ke konci letošního roku. Projekt tak nabral více než rok zpoždění.

Náklady byly na začátku odhadnuty na 288 milionů korun, částka ale zcela jistě naroste. „Celkové investiční náklady budou upřesněny po dokončení stavby,“ dodala mluvčí Správy železnic.

Součástí prací je také rekonstrukce administrativní budovy, jejíž zateplení je téměř dokončeno a v tuto chvíli se intenzivně pracuje uvnitř.

Ani děti z naší školní družiny nezapomněly na své maminky.
Srdíčka, přáníčka s květinami i živé afrikány. Děti na své maminky nezapomněly

Vlakové nádraží v Berouně je druhým nejvytíženějším ve Středočeském kraji, projde tudy průměrně až 5,5 tisíce lidí denně. Před ním je pouze kolínské nádraží, které denně odbaví až 19 tisíc cestujících.

Rekonstrukce berounské nádražní budovy je součástí modernizace koridoru mezi Berounem a Královým Dvorem. Jde o třetí fázi projektu zahájeného v roce 2016.