„Důvodem výluky v obou úsecích trati je souvislá výměna kolejnic v kolejích č. 1 a 2 v mezistaničním úseku dlouhém zhruba sedm kilometrů. Dále zde budou souvisle vyměněny izolátory trakčního vedení,“ upozornil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Výluka potrvá až do 5. července. Předpokládané náklady na akci jsou 72 miliony korun. 

Výlukový jízdní řád platí až do 5. července. V období od 20. dubna do 5. července bude většina osobních vlaků v úseku Karlštejn – Beroun nahrazena autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu. Náhradní autobusy budou ze stanice Beroun odjíždět dříve, než obvykle odjíždějí vlaky. Vybrané vlaky, které jezdí z Prahy do Dobřichovic nebo Řevnic, budou během výluky prodloužené až do Karlštejna. Díky tomu bude mezi Prahou a Berounem zajištěn provoz v intervalu 30 minut. Rychlíky mezi Prahou a Berounem pojedou bez omezení, vlivem prací ale můžou být opožděné. „No tak to se máme na co těšit. Já jezdím vlakem do Karlštejna často,“ poznamenala Karla Jirásková z Berouna.

Souběžně s touto výlukou bude od 27. dubna do 7. června výluka také v úseku Praha hl.n. – Praha-Radotín. V období od 20. dubna do 5. července bude většina osobních vlaků v úseku Karlštejn – Beroun nahrazena autobusy. Autobusy pojedou podle výlukového jízdního řádu.

Náhradní autobusy budou ze stanice Beroun odjíždět dříve, než obvykle odjíždějí vlaky. Vybrané vlaky, které obvykle jezdí z Prahy do Dobřichovic nebo Řevnic, budou během výluky prodloužené až na Karlštejn. Díky tomu bude mezi Prahou a Berounem zajištěn provoz v intervalu 30 minut. Rychlíky mezi Prahou a Berounem pojedou bez omezení, vlivem výlukových prací ale můžou být opožděné.
Náhradní autobusová doprava místo osobních vlaků v úseku Karlštejn – Beroun bude zajištěna i v období od 27. dubna do 7. Června.

V této době ale výlukové práce navíc omezí provoz regionálních i dálkových vlaků také v úseku Praha hl.n. – Praha-Radotín. Všechny vlaky, které po této trati jedou do 9:00 hodin, budou ve směru z Prahy hlavního nádraží do Prahy-Radotína odkloněny po objízdné trase a nebudou obsluhovat zastávky Praha-Smíchov a Praha-Velká Chuchle. Od 9 hodin. se bude odklon týkat všech vlaků jedoucích ve směru do Prahy hlavního nádraží. V úseku Praha-Smíchov – Praha-Radotín bude zavedena náhradní autobusová doprava.

V Berouně také pokračují práce na rekonstrukci traťového úseku z Berouna do Králova Dvora, který je součástí třetího tranzitního železničního koridoru. Což přinese pro cestující další četná dopravní omezení. Cílem stavby je kromě celkové modernizace železniční stanice Beroun také zvýšení traťové rychlosti a modernizace zabezpečovacího zařízení. Hlavním přínosem právě probíhající stavby také bude celková rekonstrukce budovy berounského vlakového nádraží. „Správa železniční dopravní cesty by v rámci modernizace koridoru Beroun – Králův Dvůr měla zrekonstruovat celé berounské nádraží. Co by pro nás byla příjemná změna,“ poznamenal starosta Berouna Ivan Kůs.

Všechny práce se budou odehrávat na osobním a seřaďovacím nádraží železniční stanice Beroun a v navazujícím traťovém úseku Beroun – Králův Dvůr. Proměnou projde také železniční zastávka v Králově Dvoře, kde dojde k demolici stávající zchátralé nádražní budovy, posunutí kolejí a vybudování podchodu. „Díky stavbě zlepšíme parametry další části třetího koridoru z Prahy na západ Čech. Přestavbou projde i frekventovaná stanice Beroun a navazující dosud nemodernizovaný traťový úsek,“ poznamenal náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. Rekonstrukce zahrnuje úsek trati dlouhý 5,7 kilometru.