Září uteklo jako voda a kantoři průběžně zjišťují dopady distanční výuky. Na berounském učilišti pozorují nedostatky hlavně v praktických předmětech. Teoretická část se dá případně dohnat lépe.

„Největší problém mají žáci současných druhých ročníků, kteří skoro vůbec neabsolvovali odborný výcvik nebo se ho zúčastnili jen ve velmi zkrácené míře. Tento výpadek se skoro nedá dohnat. V teoretických předmětech žáci, kteří fungovali v online výuce, nebudou mít tak velké problémy a znalosti se dají snadněji doplnit, a asi po dvou měsíčním opakování by jejich znalosti měly být na požadované úrovni,“ uvedla ředitelka školy Eva Jakubová.

Deficit v praktických hodinách se tak učiliště snažilo pomoct kompenzovat pomocí letních brigád. „Naši žáci se oficiálních letních doučovacích kurzů a podobných aktivit neúčastnili. Škola jim ale pomáhala získávat odbornou praxi ve formě brigád v období prázdnin,“ řekla ředitelka.

Střední škole automobilní v Holicích má nové učebny pro výuku technických oborů s automobilním zaměřením a nové dílny pro odborný výcvik, které jsou vybaveny nejmodernější diagnostikou a servisní technikou.
OBRAZEM: Bude mít řemeslo zase „zlaté dno“ ? Nechte se inspirovat

Variantou, která by mohla žákům usnadnit dohnat zameškané nebo nedostatečně probrané učivo, jsou například státní doučovací peer programy. V Hlinkách se zatím nicméně vydávají vlastní cestou.

„Všechny formy doučování škola provádí z vlastních personálních zdrojů. Škola je schopna zařídit odbornou praxi navíc, konkrétní detaily si však žáci a jejich zákonní zástupci domlouvají sami. Zvýšený zájem o doučování teoretických předmětů škola nezaznamenala,“ doplnila Eva Jakubová.